۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۵۰

مدیرعامل شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران در گفتگو با مهر:‌

امسال 2 هزار تن پیله ابریشم در کشور تولید می‌شود

امسال 2 هزار تن پیله ابریشم در کشور تولید می‌شود

پیش بینی می شود در سال جاری 2 هزار تن پیله ابریشم در کشور تولید شود.

مدیرعامل شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران درگفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به تولید پیله ابریشم درسال جاری، افزود:  مطابق برآوردهای موجود پیش بینی می شود که درسال جاری حدود 65هزارجعبه تخم نوغان ازسوی شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم بین کشاورزان توزیع شود که براین اساس میزان تولید پیله درسال جاری به حدود 2 هزارتن خواهد رسید.

فرزام پوررمضان گفت: البته این درحالی است که درسال گذشته ازسوی شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران حدود 76 هزارجعبه تخم نوغان میان کشاورزان توزیع شده است .

وی درمورد روند بازسازی واحداث جایگاه پرورش کرم ابریشم درسال گذشته گفت: درسال گذشته بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی واحداث جایگاه های پرورش کرم ابریشم جذب شد و امید است که در سال جاری اعتبارات جذب شده برای این میزان افزایش یابد.

پور رمضان درمورد روند تهیه طرح جامع نوغانداری تاکید کرد: طرح جامع نوغانداری از سوی این شرکت ارائه شده است و هم اکنون درحال جمع آوری نظرات و بررسی های کارشناسانه هستیم.

وی با اشاره به گسترش استان‌های تحت پوشش بیمه تولید کننده پیله ابریشم، تصریح کرد: درسال جاری علاوه بر استان های گیلان و شهرستان تربت حیدریه که در سال های قبل تحت پوش بیمه قرار داشته استان های گلستان، مازندران و شهرستان‌های نطنز و مه‌ولات نیز تحت پوشش بیمه پرورش کرم ابریشم قرار گرفته اند.

 

کد خبر 475219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha