۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۱۳

مدیرکل اوقاف اردبیل:

۲۴۰۰ رقبه اردبیل در بخش کشاورزی فعال است

۲۴۰۰ رقبه اردبیل در بخش کشاورزی فعال است

اردبیل - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۲۴۰۰ رقبه استان اردبیل در بخش کشاورزی فعال است تا یشترین میزان رقبه‌های استان در این بخش قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر پنجشنبه در همایش وقف شهرستان خلخال عنوان کرد: طبق آخرین آمار احصا شده دو هزار و ۴۰۰ رقبه استان اردبیل در بخش کشاورزی فعال هستند.

به گفته وی بهره گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به منظور افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی و اشتغال افراد جویای کار و صرف آن در امور خیریه و نیت شده ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر چهار و هزار و ۲۰۰ رقبه در استان اردبیل فعال هستند، یادآور شد: پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری ۳۰۰ رقبه به میزان رقبات موجود در استان اردبیل افروده شود.

ستوده به ضرورت توجه به اهداف سال اقتصاد مقاومتی در تمامی بخش‌ها نیز تأکید کرد و افزود: از اولویت‌های مهمی که در وقف دنبال می‌شود، حرکت در مسیر اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی به وضعیت اقتصادی و تولید است.

به گفته وی تنها ۷۰ رقبه استان اردبیل در حوزه آموزش و مدرسه هستند و لازم هست تا نیت فقرا به سمت نیازهای نوین و مورد نیاز جامعه سوق داده شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ وقف در استان اردبیل به ثبت رسیده است، تصریح کرد: با درنظر گرفتن تعداد رقبات استان، جزو استان‌های درجه سه کشور محسوب می‌شویم.

ستوده ادامه داد: ضروری است تا با مشارکت رسانه‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی و اجرایی، فرهنگسازی برای پرداخت بیشتر به وقف انجام پذیرفته و این سنت حسنه در جامعه به جایگاه واقعی خود برسد.

کد خبر 4760110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha