۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۳۹

مدیرکل اوقاف گلستان خبرداد

حمایت اوقاف گلستان از طرح های دانش بنیان/ وقف گره گشای مردم باشد

حمایت اوقاف گلستان از طرح های دانش بنیان/ وقف گره گشای مردم باشد

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که اوقاف از طرح های دانش بنیان حمایت می کند، گفت: وقف باید گره گشای مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد شامگاه پنجشنبه در همایش وقف و رسانه اظهارکرد: اهمیت وقف و توجه به آن در قرآن و احادیث بزرگان ذکر و بیان شده که به مقام بر و نیکی نمی رسید مگر این که از آن چه دوست دارید، انفاق کنید.

وی با بیان این که وقف باید گره گشای مردم باشد، افزود: در سیل مبلغان و خادمان اوقاف پای کار بودند و به برکت وقف به مردم سیل زده خدمت رسانی شد.

سلیمانی فرد گفت: ۴۶۶ بسته کیف و نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق سیل زده و همچنین ۷۰۰ بسته خانگی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از محل کمک خیران بین سیل زدگان توزیع شد.

وی بیان کرد: به برکت وقف از بیش از ۱۵ کاروان پیاده که به زیارت امام رضا(ع) رفتند و از موکب ها و کاروان های اربعین حمایت شد.

سلیمانی فرد ادامه داد: حمایت از حوزه های علمیه، فعالیت در زمینه ایجاد اشتغال، حمایت از طرح های دانش بنیان، تغییر الگوی کشت و ایجاد بستر ازدواج آسان از دیگر طرح های اوقاف است.

وی اضافه کرد: ۶ هزار هکتار زمین موقوفه و هشت هزار رقبه با کاربری کشاورزی در گلستان داریم و در عرصه سلامت هم اوقاف قدم های خوبی برداشته است.

سلیمانی فرد با بیان این که یک چهارم بیمارستان های کشور موقوفه است، گفت: دو طرح دانش بنیان کیتوسان (استخراج ماده نوترکیب برای داروهای سرطانی) و استویا (که از آن مواد قندی ساکاروزی استحصا می کنند) را حمایت می کنیم.

کد خبر 4760169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha