۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳

امام جمعه اسالم:

تعامل با دنیا باید تنها در سایه حفظ عزت و منافع کشور انجام شود

تعامل با دنیا باید تنها در سایه حفظ عزت و منافع کشور انجام شود

اسالم- امام جمعه اسالم با اشاره به صبحت‌های اخیر برخی مسئولان درباره تصویب FATF، تأکید کرد: تعامل با دنیا باید تنها در سایه حفظ عزت و منافع کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم شهرستان تالش ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به بیان فضائل و ویژگی‌های آن حضرت و نقش مهم و بی‌بدیل ایشان در زمینه‌سازی دوران غیبت امام مهدی(عج) و تربیت جامعه اسلامی به رجوع به منابع فقهی و اطاعت و پیروی از فقهای واجد شرایط در دوران غیبت پرداخت.

وی در ادامه با گرامیداشت یوم الله ۱۳آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حوادث تاریخی پیش آمده در این روز را حلقه‌های متصل به یکدیگر یک زنجیر دانست و گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همگی در امتداد یکدیگر یعنی پیروزی انقلاب و قطع دست آمریکای جنایتکار بودند که اسناد خیانت و جاسوسی آن از همان محل سفارت آمریکا کشف و آشکار شد.

امام جمعه اسالم با بیان این نکته که آمریکا دجال و دروغگوی بزرگ جهان معاصر است، افزود: ادعای آمریکا در کشتن سرکرده داعش ابوبکر البغدادی یک شوی تبلیغاتی برای فریب و انحراف افکار عمومی جهان از تصاحب نفت شمال سوریه و سرپوش گذاشتن بر شکست‌های مفتضحانه آنها در منطقه است. داعش و گروه‌های همانند آن ساخته دست آمریکا بوده و این کشور خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به صحبت‌های مطرح شده اخیر درباره تعامل سازنده یا تقابل مستمر با دنیا توسط مسئولان کشور و تلاش عده‌ای برای تصویب FATF، گفت: هیچ کس مخالف تعامل سازنده با دنیا در چارچوب حفظ عزت و منافع کشور نیست که در کنار آن با مستکبران و زورگویان تا دفع شر آنها تقابل خواهیم داشت. چرا که اگر تقابل نکنیم می خواهند کلاهی گشادتر از برجام به نام FATF بر سر ما بگذارند.

وی در ادامه به ناآرامی‌های اخیر عراق و لبنان به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در دانشگاه افسری امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسأله اصلی عراق و لبنان برای همه دلسوزان این دو کشور باید تأمین امنیت باشد. چیزی که دشمن به دنبال سلب آن از کشور ما بود اما به لطف خدا و حضور به موقع مردم در صحنه‌ها نقشه دشمنان خنثی شد.

امام جمعه اسالم با اشاره به وضعیت نامناسب پل شکسته اسالم بعد از گذشت چند هفته از وقوع سیل، اظهار کرد: جان مردمی که از روی پل تردد می کنند به خصوص دانش آموزانی که هر روز مجبورند برای رفتن به مدرسه از این مسیر خطرناک عبور کنند در خطر است. مسئولان تا حادثه‌ای دیگر رخ نداده باید هر چه سریعتر نسبت به نصب پل موقت در این مسیر اقدام کنند.

کد خبر 4760327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha