۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵

دبیر هیئت پزشکی ورزشی اصفهان مطرح کرد:

افزایش ضریب ناهنجاری‌‎های فیزیکی در کودکان

افزایش ضریب ناهنجاری‌‎های فیزیکی در کودکان

اصفهان-دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش استفاده از وسایل تکنولوژی، کودکان و نوجوانان نسبت به گذشته بیشتر در معرض ناهنجاری های فیزیکی قرار گرفته اند.

مهدی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آگاهی و حساسیت خانواده ها از آسیب ها و ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان نسبت به دهه های گذشته اظهار داشت: مراجعه والدین به مراکز حرکات اصلاحی و توانبخشی برای درمان کودکان و نوجوانان نشان از افزایش سطح آگاهی در جامعه است.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در افزایش آگاهی نسبت به ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان موثر بوده‌اند و چه بسا بسیاری از همین آسیبها در دوران کودکی ایجاد می‌شود و اگر اصلاح نشود در بزرگسالی ماندگار خواهد شد و تا آخر عمر فرد درگیر عوارض ناشی از آن خواهد بود.

عدم تحقیق جامع بر روی ناهنجاری‌های فیزیکی کودکان اصفهانی

 دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه تحقیق جامعی بر روی ناهنجاریهای فیزیکی در بین کودکان و نوجوانان اصفهانی انجام نشده است، ادامه داد: برای به دست آوردن اطلاعات کمی از وضعیت دفرمیته و ناهنجاری های فیزیکی در کودکان و نوجوانان باید مطالعات وسیع در مدارس استان اصفهان توسط متخصصان انجام شود و ارزیابی ها، آماری را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد که تاکنون چنین تحقیقی صورت نگرفته است.

شیوع استفاده از تکنولوژی و تبعات مادام العمر فیزیکی برای کودکان

وی با اشاره به شیوع استفاده از تکنولوژی اعم از لپ‌تاپ، تلفن همراه و تبلت در بین کودکان و نوجوانان تصریح کرد: کم تحرکی در بین کودکان و نوجوانان به همراه عدم مدیریت در استفاده از وسایل تکنولوژی می تواند آسیبهای جدی فیزیکی و ناهنجاری های فیزیکی را به همراه داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های فیزیکی در کودکان و نوجوانان نمود ظاهری دارد و برخی هم نهفته است، گفت: والدین باید کودکان را در سن ۶ الی ۷ سالگی نزد متخصص توانبخشی ورزشی و حرکات اصلاحی ببرند تا با ارزیابی های انجام شده در مراحل ابتدایی ناهنجاری های فیزیکی کودکان برطرف شود.

کد خبر 4764988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha