۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تُن انار از باغات لرستان

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تُن انار از باغات لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات بارور استان بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تُن انار برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ظرفیت های استان لرستان به لحاظ کمی و کیفی تولید محصولات باغی است و با اقدامات مفید و موثر و همچنین با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و توجه باغداران به توصیه های فنی کارشناسان،  لرستان دارای ظرفیت بالایی در این زیر بخش است.

وی افزود: سطح زیر کشت انار استان لرستان بیش از ۳۴۰۰ هکتار است که از این مقدار ۲۶۰۰ هکتار بارور و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده است و طی سالیان آینده به ظرفیت استان اضافه خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متوسط عملکرد باغات انار استان لرستان را ۱۸ تن در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی این است که بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تن انار از انارستان های استان لرستان برداشت شود.

بازدار تصریح کرد: انار به لحاظ اقتصادی، امنیت غذایی و تنوع تولید یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی استان است و انار لرستان محصولی است که در سطح کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: استان لرستان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید انار دارای رتبه نهم کشور است و انتظار ما از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و تجار استان این است که برای بسته بندی، برندسازی و صادرات این محصول به نام استان لرستان ورود کنند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هیچگونه محدودیتی برای کمک و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران در این بخش ندارد و در سنوات گذشته جشنواره انار به منظور معرفی محصولات تولیدی استان لرستان به کشور و حتی خارج از کشور برگزار شد و انار تولیدی استان در سطح کشور به خوبی معرفی شده است.

کد خبر 4765093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha