۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس:

ایل سنگسر ریشه در تاریخ دارد/ اهمیت ترویج گردشگری

ایل سنگسر ریشه در تاریخ دارد/ اهمیت ترویج گردشگری

مهدی‌شهر - نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه ایل سنگسر ریشه در تاریخ دارد، گفت: باید این اهمیت تاریخی را به سایر مردم شناساند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه  نخستین جشنواره ملی ایل سنگسری با بیان اینکه تمدن و تاریخ در مقابل مذهب نیست، بیان کرد: تاریخ و تمدن ایران، روشن و ریشه‌دار است، مانند ایل سنگسر که در تاریخ ریشه دارد و باید قدردان این ظرفیت عظیم فرهنگی و معنوی بود.

وی با بیان اینکه تاریخ ریشه‌دار ایل سنگسری را نمی‌شود حذف کرد، افزود: باید به فرهنگ احترام گذاشت.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس در ادامه گفت: برای توسعه در همه جهات، از تمام مسئولان و سیاستگذاران می‌خواهیم جلوی تقابل‌ها را بگیرند.

همتی با بیان اینکه خلاقیت، ریسک پذیری و شجاعت در این منطقه کم نظیر است، تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در ایل سنگسر وجود دارد که می‌توانند مورد توجه اهالی فرهنگ دوست ایران اسلامی قرار گیرند.

وی افزود: مردم مهدی‌شهر دارای برندهای متعددی در زمینه تولیدات لبنی و صنایع دستی هستند همچنین ترویج سبک زندگی ایلااتی سنگسر موضوعی کاملاً ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره ایل سنگسری با اجرای برنامه‌هایی مانند سیاه چادر عشایری و نمایشگاه‌های تولیدات و صنایع دستی در حال برگزاری است.

کد خبر 4765241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha