۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹

با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است

با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است

وزیر دفاع هند در جریان سفر به روسیه از عزم کشورش برای گسترش روابط با مسکو خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اوراسیا تایمز، «راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند تاکید کرد که کشورش مصمم به بهبود و توسعه همکاری‌های فنی و نظامی با روسیه است.

در همین ارتباط نیز یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفته است که دیدار سینگ از مسکو  به دلیل سیاست‌های دهلی نو نسبت به تقویت همکاری‌های دفاعی دو طرف بسیار مهم است.

همچنین یک مقام هندی نزدیک به وزارت دفاع این کشور اعلام کرده که دهلی نو در نظر تا همکاری‌های خود را با مسکو علی رغم تهدیدات و فشارهای آمریکا درباره اعمال تحریم علیه شرکت‌های هندی، گسترش و توسعه دهد.

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند که دهلی نو و مسکو یک قرارداد تسلیحاتی در زمینه خرید زیردریایی هسته‌ای به مبلغ ۳ میلیارد امضا کرده‌اند.

 وزیر دفاع هند که  به همراه یک هیات بلند پایه دولتی به روسیه سفر کرده، روز گذشته با «سرگئی شوگو» همتای روسی خود و همچنین از مرکز تولید سامانه موشکی اس ۴۰۰ دیدار کرد.

پس از انتقال اولین پرداخت هند به روسیه برای سامانه موشکی اس ۴۰۰، اکنون دهلی نو قصد دارد از مسکو درخواست کند تا روند تحویل این سامانه را تسریع کرده و موشک های اس ۴۰۰ را پیش از زمان مقرر به هند تحویل دهد و به نظر می‌رسد که سفر وزیر دفاع هند به روسیه با این هدف صورت گرفته است.

با این حال پیش از این مقامات واشنگتن از رهبران دهلی نو خواسته بودند تا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را لغو کنند. درخواستی که تا کنون از سوی مقامات هندی رد شده است.

کد خبر 4767132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha