۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰

رئیس سازمان صمت استان سمنان:

استان سمنان ۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی دارد/ فعالیت ۱۰۴۰۰ قالی‌باف

استان سمنان ۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی دارد/ فعالیت ۱۰۴۰۰ قالی‌باف

سمنان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۱۰۰ کارگاه قالیبافی در سطح استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی مرتبط با حرفه و بیمه از این کارگاه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی صبح دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش و قالی‌بافی استان سمنان به میزبانی اداره کل صمت، ضمن بیان اینکه ۱۰۰ کارگاه قالی باقی در سطح استان وجود دارد، تأکید کرد: در نیمسال اول ۹۸ اداره کل صمت یک هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از این کارگاه‌ها را باهدف جلوگیری از ضایع شدن حق مشمولان واقعی بیمه قالی‌بافی صورت داده است.

وی بابیان اینکه این بازرسی‌ها از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط با آن صورت گرفته است، گفت: محور این بازرسی‌ها بیمه افراد شاغل در کارگاه‌های قالی‌بافی در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

۳۲ اخطار برای قالیبافان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری ۳۲ اخطار به مشمولان غیرفعال و نیمه فعال متقاضی برای اخذ بیمه قالیبافان صادرشده است، گفت: در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از کارگاه‌های قالی‌بافی سطح استان، مراحل قانونی قطع بیمه برای ۱۸ مشمول به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی آن، صورت پذیرفته است.

اسودی بابیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده فعال در سطح استان سمنان وجود دارد، تأکید کرد: در این استان هشت مجتمع قالی‌بافی فعالیت دارند و ۱۰۰کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی فرش می‌بافند.

وی بابیان اینکه مجوز فعالیت ۴۰۰ نفر در شش‌ماهه سال جاری برای قالی‌بافی صادرشده است، ابراز داشت: هم‌اکنون در سطح استان ۲۶ شرکت تعاونی درزمینهٔ فرش و قالی‌بافی فعالیت دارند که شش مورد آن‌ها روستایی و ۲۰ مورد شهری هستند.

کد خبر 4768882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha