۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲

شهردار بوشهر:

موافق تیم‌داری شهرداری بوشهر در لیگ برتر نبودم/حل گره ترافیکی شهر

موافق تیم‌داری شهرداری بوشهر در لیگ برتر نبودم/حل گره ترافیکی شهر

بوشهر- شهردار بوشهر از تلاش ویژه برای رفع گره ترافیکی بوشهر خبر داد و گفت: ۱۵ درصد اعتبارات شهرداری به تیم فوتبال شاهین اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نورالدین امیری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: اعتبار مصوب این شهرداری را ۲۳۰ میلیارد تومان است که از این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به تیم فوتبال شاهین‌شهرداری بوشهر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اسپانسرهای زیادی برای کمک به شهرداری اعلام موجودیت کردند که تنها اهداف خود دنبال می‌کردند تصریح کرد: یک اسپانسر برای مدیریت تیم شاهین شهرداری بوشهر در عوض پرداخت ۷ میلیارد تومان به تیم شاهین خواستار انتخاب ۱۳ بازیکن، مربی و مدیرعامل باشگاه و خواستار انتخاب هیئت‌مدیره شد.

موافق تیم داری شهرداری در لیگ برتر نبودم

امیری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد وقتم برای رفع مشکلات تیم شاهین شهرداری بوشهر قرارگرفته شده است بیان کرد: موافق تیم داری شهرداری در لیگ برتر نبودم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمران شهری در شهرهای مختلف متفاوت است باید متناسب با شهرها طراحی و عملیاتی شود.

شهردار بوشهر بیان کرد: در نصب تندیس‌ها در معابر و محلات و مناطق شهری بوشهر باید تندیس‌هایی موردتوجه قرار بگیرد که بافرهنگ و جنس همان محله و منطقه باشد که در این زمینه امسال بر اساس فرهنگ بومی محلات و مناطق نصب می‌شود.

امیری افزود: مردان و زنان بوشهری در ادوار مختلف تاریخی در بوشهر نقش مهم و تأثیرگذاری داشتند که نصب تندیس مردان و زنان متناسب با موقعیت مناطق و محلات موردتوجه قرار دارد.

عملیات نصب فانوس دریایی آغاز می‌شود

وی اضافه کرد: بخش سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر فعال‌شده است که در همین راستا پروژه فانوس دریایی مشکلات آن بررسی و رفع شد و به زودی با انتخاب سرمایه‌گذار عملیات نصب فانوس دریایی آغاز می‌شود.

شهردار بوشهر گفت: با فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر، بخشی از طرح‌ها که وظیفه شهرداری نیست به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شهرداری به نقش سنتی خودش می‌پردازد.

امیری بیان کرد: کمیته‌ای در شهرداری بوشهر در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام و غیرفعال ایجاد و راهکارهای لازم برای فعال شدن پروژه‌های نیمه‌تمام ارائه می‌کند.

شهردار بوشهر گفت: چند پروژه بزرگ در سطح شهر بوشهر شامل روگذر شهید مطهری، پارک لیان، سر درب ورودی شهر، گذر سرتل به تنگک که محلات جنوبی را به هم متصل می‌کند آغازشده است.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های مستمر شهرداری شامل آسفالت، سنگ‌فرش، پارک‌های محله‌ای و دیگر طرح‌های عمران و خدمات شهری در دستور کار شهرداری است که تأمین بودجه برای اجرای این پروژه‌ها از عمده مشکلات شهرداری بوشهر است.

امیری افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهرداری مصوب شده است که معمولاً بودجه سالانه به سختی محقق و بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ میلیارد تومان تأمین می‌شود.

شهردار بوشهر اضافه کرد: از این اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ میلیارد تومان هم به تیم شاهین‌شهرداری بوشهر پرداخت شود و باید با ۲۰ میلیارد تومان کلی پروژه عمران شهری بوشهر را اجرا کرد.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات مردم در سال گذشته ایجاد روگذر در میدان انتظام بوشهر بود که با جمع‌بندی مشاوران ترافیکی و برنامه‌ریزی انجام‌شده، با اصلاح هندسی ۵۰ درصد مشکل و گره ترافیکی میدان انتظام بوشهر برطرف شد.

حل گره ترافیکی بوشهر در دستور کار قرار دارد

 شهردار بوشهر با اشاره به حل گره ترافیکی میدان ساعت بوشهر گفت: با اقدامات مؤثر و اجرای اصلاح هندسی و با هزینه اندک می‌توان گره‌های ترافیکی حل شود که این مهم در دستور کار شهرداری بوشهر قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم ترافیکی شهر بوشهر گره ترافیکی خیابان سنگی است که دوطبقه کردن آن با توجه به هزینه هنگفت آن امکان‌پذیر نیست ولی محور موازی آن در مسیر خیابان پاسارگاد از میدان سینگر تا خیابان فاطمیه برای کاهش مشکلات ترافیکی طراحی‌شده است.

امیری با اشاره به اینکه برای اجرای طرح یادشده تعدادی ملک از سوی شهرداری بوشهر تملک شده است خاطرنشان کرد: امسال عملیات اجرایی خیابان پاسارگاد موازی خیابان سنگی بوشهر آغاز می‌شود تا سال آینده بخشی از گره ترافیکی این محور برطرف شود.

وی از اجرای پارکینگ‌های مختلف در خیابان سنگی خبر داد و بیان کرد: برای تحقق این مهم لایحه آن به شورا ارائه‌شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و در این راستا زمین‌های این منطقه برای ایجاد پارکینگ خریداری می‌شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه شهرداری به گران‌ترین پروژه توجه نمی‌کند بلکه مناسب‌ترین پروژه را مدنظر قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های عمران شهری بوشهر که پس از مدت‌ها کش‌وقوس روز گذشته مجوز آن از شورای ترافیک اخذ شد گذر هنر حد فاصل مدرسه سعادت تا دانشکده معماری است.

کد خبر 4769146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha