۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴

مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل مطرح کرد؛

استقبال از طرح‌ خلاقانه تعویض کاغذ باطله با کتاب در اردبیل

استقبال از طرح‌ خلاقانه تعویض کاغذ باطله با کتاب در اردبیل

اردبیل - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرایی شدن طرح‌های خلاقانه برای ترویج فرهنگ مطالعه از جمله تعویض کاغذ باطله با کتاب استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضا قلیزاده عصر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب مرکز پیش دانشگاهی مدرس اردبیل عنوان کرد: با برگزاری این نمایشگاه، طرحی در خصوص تعویض کاغذ باطله با کتاب اجرایی شد که به منظور جلوگیری از هدر رفت کاغذ و فرهنگسازی در این خصوص می‌تواند مفید واقع شود.

به گفته وی چنین طرح‌هایی از جمله برنامه‌های خلاقانه‌ای بوده که با استقبال مرکز کتابخانه‌های عمومی استان برای تداوم و کیفی سازی هم همراه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بستر مناسبی برای آشنا سازی آحاد مردم با تازه‌های نشر و علاقه مند سازی آنان به مطالعه را فراهم خواهد کرد.

وی به مزایای ترویج فرهنگ مطالعه در بین نسل جوان نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح بینش، افزایش اعتماد به نفس و سطح سواد اجتماعی از آثار ترویج مطالعه در بین دانش آموزان خواهد بود.

رضاقلیزاده تصریح کرد: علاوه بر علاقه مند سازی دانش آموزان به انجام تکالیف درسی، باید شیوه‌های ترویج مطالعه عمومی برای دانش آموزان به شکل مطلوبی آموزش داده شود.

گفتنی است در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه، بیش از سه هزار کیلو کاغذ باطله توسط مردم به نمایشگاه ارائه شده و در قبال آن کتاب یا لوازم فرهنگی تحویل متقاضیان شد.

کد خبر 4775495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha