۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷

وزیر علوم:

ساماندهی نظام آموزش عالی انجام می شود

ساماندهی نظام آموزش عالی انجام می شود

نوشهر - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی نظام آموزش عالی ابتدا در دانشگاه های دولتی و سپس مراکز غیردولتی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی ظهر دوشنبه پس از پایان بازدید از مراکز دانشگاهی نوشهر و چالوس با اشاره به وجود ۱۹۵ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور، خواستار بهره گیری از نتایج یافته های علمی در کشور شد و از علم و دانش به عنوان سرمایه جهانی یاد کرد.

وی با اظهار اینکه با راه اندازی مراکز رشد، پژوهش ها کاربردی تر شده است افزود: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

وی با اشاره به رتبه ۱۵ علمی ایران در جهان گفت: ایران جزو ۴۰ دانشگاه برتر جهان و رتبه ۱۵ علمی را در دنیا برخوردار است که نشان از رشد مضاعف علمی در کشور است.

وزیر علوم همچنین به بازدید از دانشگاه علوم دریایی اشاره و اضافه کرد: این دانشگاه به رغم جوان بودن، کارهای ارزشمندی انجام داده است و ظرفیت های خوبی دارد و باید در توسعه رشته های تخصصی به آن کمک شود.

غلامی همچنین تاکید کرد: باید مجموعه واحدهای وابسته در جنوب کشور برای توسعه آموزش های دریایی ایجاد شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم ساماندهی نظام آموزشی تاکید کرد و کیفی سازی و ماموریت گرا بودن را هدف اصلی بیان کرد و گفت ساماندهی نظام آموزشی ابتدا در دانشگاه های دولتی و بعد دانشگاه های غیردولتی انجام می شود.

وی همچنین ایجاد شبکه آموزش عالی را در هر استان برای نظارت و هدایت مجموعه های کوچک تر لازم دانست.

کد خبر 4780519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha