۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷

امام جمعه بوشهر:

روحانیت استان بوشهر منشأ آثار و برکات بسیاری در جامعه بوده است

روحانیت استان بوشهر منشأ آثار و برکات بسیاری در جامعه بوده است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر استانی قوی در عرصه روحانیت است که روحانیت آن منشأ آثار و برکات بسیاری در جامعه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست اعضای کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: بوشهر تنها استانی است که در کشور روز روحانیت دارد.

وی به تاریخ درخشان روحانیت استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: بوشهر استانی قوی در عرصه روحانیت است که روحانیت آن منشأ آثار و برکات بسیاری در جامعه بوده‌اند.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از تلاش‌های اعضای کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری افزود: برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در طول تاریخ استان بوشهر بی‌نظیر بوده و کار بسیار بزرگی است که چندین سال به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره توانسته شخصیت‌ها و علمای بلاد این استان آن هم با رنگ علم و پژوهش را به مردم معرفی کند گفت: پنجمین سال برگزاری این کنگره با اولویت تجلیل از صاحبان حوزه علمیه در تاریخ بوشهر انجام خواهد شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه کنگره علمی علامه بلادی بوشهری(ره) باعث تجلی تاریخ این استان شده است افزود: این کنگره باعث نهادینه شدن فرهنگ دینی بر اساس تقلید و تابعیت در حوزه‌های دینی و رفتاری جامعه می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر افزود: برگزاری چهار دوره کنگره علامه بلادی و همچنین دو همایش مفاخر روحانیت استان باعث تغییر نگاه کشور به روحانیت استان بوشهر شده است؛ این استان از قدیم تا کنون در منظومه جهان اسلام بر مدار ولایت حرکت کرده و هیچ‌گاه افول و لغزشی انحرافی در خود ندیده است.

وی از بوشهر به عنوان استان دانش‌بنیان و پژوهش‌محور یاد کرد و افزود: اکنون بسیاری از کتب تحصیلی آموزش و پرورش و حوزه علمیه در بوشهر تألیف می‌شود و نشان از حرکت بوشهر بر محور ولایت فقیه است.

کد خبر 4781243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha