۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:‏

اشتغالزایی ۹۰۰ نفری با اجرای طرح های کشاورزی در آذربایجان شرقی

اشتغالزایی ۹۰۰ نفری با اجرای طرح های کشاورزی در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد اشتغال برای ۹۰۰ نفر با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های ‏کشاورزی در آذربایجان شرقی خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های کشاورزی آذربایجان شرقی که به صورت ویدیو کنفرانسی توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: در این سفر، تعداد ۴۶ پروژه مهم تولیدی و عمرانی در بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و گلخانه ای با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، بانک ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

وی ادامه داد: این طرح ها برای ۹۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد.

طهماسبی با اشاره ای به جزئیات این پروژه ها گفت: آغاز عملیات اجرایی و تکمیل سه واحد تولیدات گلخانه ای در سه شهرستان، با اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه ها است که با بهره برداری از آن ها، ۱۳ هزار تن به میزان تولیدات گلخانه ای افزوده می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین یک واحد گلخانه ای مدرن با اشتغالزایی ۳۶۰ نفر در منطقه آزاد ارس در یک ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

وی بهره برداری از پنج طرح صنایع غذایی با ظرفیت نگهداری ۵۰ هزار تنی را از دیگر طرح ها دانست و گفت: با افتتاح این مجموعه ظرفیت محصولات فرآوری شده از سه میلیون تن از سال ۹۲ به چهار میلیون تن خواهد رسید.

طهماسبی احداث شبکه های آبیاری و زهکشی و چند خط جدید فراوری محصولات کشاورزی را از دیگر طرح های بهره برداری شده عنوان کرد.

کد خبر 4782954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha