۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۲:۲۰

همایش "حکمت مطهر" فردا برگزار می شود

همایش "حکمت مطهر" فردا برگزار می شود

در نکوداشت و تجلیل از حیات فطری و شخصیت علمی متفکر شهید، آیت الله مرتضی مطهری و تکریم مقام معلم، همایش حکمت مطهر فردا سه شنبه 11 اردیبهشت ماه در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار مهر، استاد شهید، مرتضی مطهری که به یک نهضت اسلامی معتقد بود نه به هر نهضتی، برای اسلامی کردن محتوای حرکتهای مرتبط با انقلاب، تلاشهای ایدئولوژیک بسیای داشت و با کجروی ها و انحرافات ، سرسختانه مبارزه کرد و در همین راستا سال 1346 به کمک چند تن از دوستان اقدام به تأسیس حسینیه ارشاد نمود .

شهید مطهری در دوران اقامت حضرت امام در پاریس، سفری به آن دیار نموده و در مورد مسائل مهم انقلاب با ایشان گفتگو کرد . در همین سفر، امام خمینی ایشان را مسئول تشکیل شورای انقلاب اسلامی کرد.

هنگام بازگشت امام خمینی ( ره ) به ایران، مسئولیت کمیته استقبال از امام را شخصاً به عهده گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در کنار رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و مشاوری دلسوز و مورد اعتماد برای ایشان بود، تا اینکه در ساعت 20: 22 روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه سال 1358 در تاریکی شب ، در حالیکه از یکی از جلسات فکری سیاسی خارج شده بود ، با گلوله گروه نادان و جنایتکار فرقان که به مغزش اصابت نمود به شهادت می رسد و امام و امت اسلام در حالیکه امیدها به آن بزرگمرد بسته بودند در ماتمی عظیم فرو رفتند.

کد خبر 478359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha