۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱

 مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:

استخدام ۳۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال جاری

استخدام ۳۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در سال جاری

مشهد -  مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری استخدام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین رحیمی در نشست خبری مشترک مدیران کل ادارات فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی خراسان رضوی با موضوع برگزاری نخستین مسابقات مهارتی معلولین سراسر کشور که در مرکز فنی حرفه‌ای توان یابان مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: توانمندسازی منابع انسانی از مأموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی با بیان اینکه جامعه معلولان از اهمیت خاصی برخوردار هستند، افزود: در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای خدمات فراوانی را به افراد معلول ارائه کرده است. یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش خدمات معلولین، استقلال فرد در زمینه مالی است. ۵۴ هزار ساعت در هشت ماهه اول سال در ۱۹ حرفه آموزشی به معلولین خدمات ارائه شده است.

رحیمی با بیان اینکه مرکز توانیابان در مشهد توسط خیرین بنا شده است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کمک‌های فراوانی در برگزاری مسابقات کرده است لذا مسابقات مهارتی معلولین برای اولین بار در خراسان رضوی برگزار می‌شود. کشف استعدادهای برتر و ایجاد باور در جامعه نسبت به معلولان از جمله اهداف این مسابقه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مسابقات از ۱۰ آذرماه آغاز خواهد شد، ابراز کرد: امیدوارم مردم و اطرافیان معلول از مسابقات دیدن کنند و باید گفت ۱۶۴ نفر در رشته‌های گلیم‌بافی و بافت کیف چرمی و... با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. همچنین در روز ۱۲ آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان اختتامیه مسابقات برگزار خواهد شد.

حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در ادامه نشست گفت: ارتقا مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر و عادلانه شعار هفته معلولان است.

وی با اشاره به اختتامیه مسابقات در روز ۱۲ آذرماه، افزود: امیدوارم این رویداد باعث فرهنگ‌سازی در سطح جامعه نسبت به معلولان شود. همچنین ۳۰ نفر معلولان نیز از شهرستان‌های چناران، قوچان و تربت حیدریه در مسابقات شرکت خواهند کرد.

پوریوسف در ادامه گفت: اعتبار جوایز نیز در سازمان بهزیستی از محل مشارکت‌های مردم پرداخت خواهد شد لذا به ترتیب به نفر اول مبلغ یک میلیون تومان و نفر دوم هفتصد هزار تومان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از ۱۲۳ هزار معلول در استان، اظهار کرد: حدود شش هزار دانش‌آموز و ۹۹۰ نفر دانشجو معلول در استان وجود دارند. ۱۷۲ مرکز آموزشی نیز وجود دارد که به ۵۰۱ نفر خدمات در منزل ارائه می‌دهد. تعداد هزار و ۸۷۰ نفر دارای آسیب نخاعی هستند.

وی با بیان اینکه حدود سه میلیارد تومان هزینه پروتز برای معلولان شده است، افزود: ۴۷ جلسه ستاد در استان خراسان رضوی برگزار شده است و تا به امروز نیز حدود ۱۷۱ نفر از معلولین به خاطر بیماری از خدمت سربازی معاف شدند.

پوریوسف با اشاره به اینکه ۷۳۵ میلیون تومان خرید خدمت پزشکی داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر هزار و ۴۷۰ نفر افراد دارای معلولیت هستند که به خاطر نداشتن تمکن مالی نتوانسته‌اند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، سازمان بهزیستی کشور طبق پویشی مبلغ شش میلیون تومان کمک خرید جهیزیه اهدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه به ۱۰۲۲ نفر از معلولان و همچنین خانواده‌های آن‌ها مسکن تحویل داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز در استان هزار و ۴۳۱ نفر از معلولان وام اشتغال در سال گذشته دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تغییرات قانون معلولان، اظهار کرد: طبق قانون هر فرد معلول می‌تواند در یک مقطع تحصیلی به صورت رایگان تحصیل کند. همچنین در ماده ۱۲ این قانون آمده است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند افراد معلول را به کار بگیرند. به خاطر شرایط جسمانی افراد، ۳۰ تا ۵۰ درصد قانون کار به کارفرما پرداخت می‌شود. همچنین کلیه کارفرمایان که از افراد معلول تحت سرپرستی بهزیستی از پرداخت حق بیمه قانون کار معاف می‌باشند.

پوریوسف در ادامه افزود: در سال گذشته رشد دو برابری تعداد مستمری بگیران بهزیستی را شاهد بوده‌ایم و حدود ۱۳ هزار نفر از مستمری بهزیستی استفاده می‌کنند. همچنین با توجه به اصلاح قیمت بنزین برای معلولان مبلغ مضاعفی پرداخت خواهد شد. صد درصد افراد تحت پوشش بهزیستی از بیمه پایه برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری استخدام خواهند شد، گفت: برخی از معلولین به خاطر شرایط جسمانی خاص وابستگی زیادی به وسیله نقلیه خود دارند لذا در خصوص سهمیه سوخت آنان تمهیدات اندیشیده شده است.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ افراد تحت پوشش بهزیستی دارای پرونده ژنتیک خواهند بود. همچنین ۹۵ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی از یارانه دولتی استفاده می‌کنند.

کد خبر 4784929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha