۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

شورای فرهنگی در قزوین باید خروجی مناسب داشته باشد

شورای فرهنگی در قزوین باید خروجی مناسب داشته باشد

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت ارزشمندی برای پیشبرد امور هنری، دینی و فرهنگی است که با هدایت کارشناسی باید خروجی مطلوب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین اسماعیلی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار شد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های شورای شهر و شهرداری در امور فرهنگی می توانیم کارهای مشترک انجام دهیم و فعالیت های زیرساختی را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی بیان کرد: باید بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا فعالیتها بیشتر شود.

اسماعیلی یادآورشد: طرح تئاتر شهر ۸۰ درصد پیشرفت دارد و ما آماده کمک هستیم تا راه اندازی شود و مجموعه تالار شهر هم که بیش از 10 سال از ساخت آن می گذرد فقط ۲۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت کمک شهرداری می توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: ساخت خانه هنرمندان در مراحل پایانی است و تالار فرهنگ و هنر هنوز تکمیل نشده است.

وی بیان کرد: زمین پشت اداره ارشاد به پارکینگ تبدیل شده که می توانیم از آن استفاده بهینه کنیم و برای اموری چون نمایشگاه دایمی کتاب یا نمایشگاه فرهنگی استفاده کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین در میدان ورودی شهر قزوین فضای زیادی داریم که می توانیم به عنوان پاتوق فرهنگی برای کارهای هنری و نمایشگاهی استفاده کنیم.

شورای فرهنگ عمومی باید خروجی داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: شورای فرهنگ عمومی در استان یک ظرفیت ارزشمند است که ضمن دادن مسیر در فعالیتهای فرهنگی می تواند به توسعه فرهنگی استان کمک کند به شرط آن که خروجی مناسبی داشته باشد.

وی اظهارداشت: تدوین سند توسعه فرهنگی استان در دستور کار قرار دارد و باور داریم این کار نیازمند رویکرد علمی و کارشناسی است تا به هدف برسیم.

اسماعیلی گفت: به یک توازن و عدالت فرهنگی در استان اعتقاد داریم و باید در کنار برنامه های مختلف فرهنگی وهنری در بخش تئاتر، موسیقی، نقاشی، فیلم به امور قرآنی و دینی هم توجه کنیم.

وی اظهارداشت: توزیع عادلانه امکانات در همه شهرستانها بویژه مناطق حاشیه نشین در اولویت قرار دارد و در کنار آن به فرهنگ شهروندی توجه جدی داریم و نظارت را بر کار هنری جدی گرفته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: خانه هنرمندان اساسنامه دارد تا نحوه کار هدایت شود.

اسماعیلی افزود: سه برنامه مهم در استان تعریف شده که هفته قزوین، هفته فرهنگی قزوین در تهران و  اعزام به خارج از کشور که در دستور اداره ارشاد نیز قرار دارد.

وی بیان کرد: هنرمندان متعددی در استان داریم که قادرند در خارج از کشور برنامه اجرا کنند اما در اعزام نیازمند حمایت لازم هستند که از شورای شهر انتظار داریم در تامین هزینه بلیت آنها مساعدت کنند.

اسماعیلی یادآورشد: در اجرای برنامه های سال ۹۹ مکاتبه ای خواهیم کرد تا به صورت مشارکتی با شورا فعالیتهایی صورت گیرد.

وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در یک ماه آینده خبرداد و اظهارداشت: در برپایی این نمایشگاه نیازمند کمک شورا هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دیجیتال از دیگر کارهایی است که در تولید محتوای مجازی کمک می کند که دربرپایی  نمایشگاه بزرگ کتاب و سایر نمایشگاهها نیازمند کمک شورا هستیم.

در ادامه هدیه فرهنگی ارشاد به شورای شهر قزوین اهدا شد.
 

کد خبر 4785102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha