۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۶

معاون اوقاف استان کرمان:

سند مالکیت برای ۱۹۰۰ رقبه موقوفات کرمان صادر شد

سند مالکیت برای ۱۹۰۰ رقبه موقوفات کرمان صادر شد

کرمان - معاون ثبتی و حقوقی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: از ابتدای امسال برای یک هزارو ۹۰۰ رقبه از موقوفات استان کرمان سند مالکیت ثبتی صادر شد.

علی مهر آسا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه تثبیت املاک و اراضی وقفی استان اظهار کرد: با تعاملات و اقدامات انجام شده با اداره کل ثبت اسناد از ابتدای امسال تا کنون یک هزارو ۹۰۰  رقبه از موقوفات استان سند دار شد.

وی گفت: بر اساس عملکرد برنامه های این معاونت به منظور تثبیت اراضی موقوفات تا پایان سال باید پنج هزار سند مالکیت برای رقبات موقوفه استان سند صادر شود.

مهر آسا افزود: تا کنون اطلاعات پایه و مشخصات بیش از هشت هزار موقوفه و بیش از ۷۴ هزار رقبه استان در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف کشور ثبت شده است.

وی گفت: در حوزه تعیین و تکلیف اراضی موقوفات با اراضی ملی برابر آیین نامه اصلاحی ماده واحده قانون ابطال و دستورالعمل مشترک سازمانی با ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن تا کنون برای بیش از ۵۳۹ هکتار از اراضی موقوفات و بقاع متبرکه استان سند مالکیت صادرشد.

مهر آسا با اشاره به پراکندگی حوزه اراضی وقف در استان کرمان افزود: در اکثر شهرستان ها موقوفاتی داریم که بعضی از آنها مشاع و بعضی شش دانگ وقف هستند و همین امر می طلبد که مردم از وضعیت ملک خود اطلاعات کافی داشته باشند تا مورد سوء استفاده سود جویان قرار نگیرند.

وی در همین راستا تصریح کرد: خریداران ملک برای آگاهی از وضعیت ملک مورد معامله می توانند به ادارات اوقاف مراجعه کرده و از وضعیت وقفی بودن آن اطلاع کسب کنند.

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف استان اظهار داشت: اوقاف به عنوان متولی اصلی موقوفات نسبت به حفظ عین مال و افزایش بهره وری موقوفات در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش تلاش می کند.

کد خبر 4786198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha