۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبرداد

پیشرفت۴۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس/گلستان ۲۲۸ شهید مفقودالجسد دارد

پیشرفت۴۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس/گلستان ۲۲۸ شهید مفقودالجسد دارد

گرگان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان از پیشرفت ۴۰ درصدی باغ دفاع مقدس گلستان خبرداد و گفت: گلستان ۲۲۸ شهید مفقودالجسد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ملک شاهکوهی پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: هدف از راه اندازی مرکز فرهنگی و باغ موزه گلستان، موزه آرایی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مرکز اسناد جامع دفاع مقدس، سالن آمفی تئاتر، سالن سمعی و بصری و غیره است.

وی افزود: در آذر سال ۹۷ جلسه ای با مسئولان برگزار و مقرر شد که شهرداری یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داده و ۵۰۰ میلیون تومان هم اعتبار استانی تخصیص یافت.

ملک شاهکوهی ادامه داد: در سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹۹ به باغ موزه اختصاص یافت که تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۰ میلیارد سال جاری محقق شده است.

وی با بیان این که پروژه از فروردین ۹۸ شروع به کار کرده، گفت که پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینی به مساحت هزار و ۶۵۶ متر و با زیربنای چهار هزار و ۱۷۶ متر در چهار طبقه ساخته می شود.

ملک شاهکویی همچنین گزارشی از روند یادمان شهدای گمنام ارائه کرد و گفت: پیکر ۱۳۹ شهید گمنام در استان در ۵۴ نقطه به خاک سپرده شده که یادمان ۲۸ نقطه تکمیل شده است.

وی بیان کرد: ۶ شهید هم در کنار سایر شهدا دفن شده و نیاز به المان ندارند و المان ۲۰ نقطه دیگر هم در دست طراحی و اجرا است.

ملک شاهکویی افزود: یادمان های تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی که ۱۲ المان را شامل می شود، تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید و بقیه تا پایان سال ۹۹ اجرا خواهد شد.

وی از تشکیل کارگروه های مختلف شامل کارگروه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، کارگروه تدوین نقش روحانیون گلستان در دفاع مقدس، کارگروه شهدای جاویدالاثر و مفقود الاثر و غیره خبر داد و گفت که در گلستان ۲۲۸ شهید مفقودالجسد داریم.

کد خبر 4787448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha