۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد

ثبت ۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور

ثبت ۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور

بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر از ثبت ۳۵ اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در یک سال اخیر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

محمدحسین ارسطو زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمان حاضر ۳۰۶ اثر نامنقول، ۷۰ اثر ناملموس، ۱۰ اثر منقول و دو اثر طبیعی در استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: اقداماتی که این اداره کل به منظور تعیین حریم بناهای تاریخی و ثبت آن‌ها انجام داده است این امکان را می‌دهد تا از تخریب و تهدید آثار جلوگیری شود و تاریخچه و هویت استان کمتر مورد تعدی افراد سودجو قرار گیرد.

مسئول ثبت آثار و تعیین حریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر نیز اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۷ اثر ناملموس به ثبت رسیده است، ثبت آثار ناملموس احیای فرهنگ‌ها، رسوم و آیین کهن هر استان است که در طول تاریخ سینه به سینه به دست ما رسیده است.

سودابه معموری با بیان اینکه بیش از ۲۰ پرونده از آثار منقول، غیرمنقول و طبیعی استان بوشهر در دست اقدام است که با تکمیل و ارسال به وزارتخانه آماده دفاع از آن‌ها هستیم اضافه کرد: حاصل این کار و تلاش گروهی ثبت آثار و تعیین حریم میراث فرهنگی و تاریخی استان است

مسئول ثبت آثار و تعیین حریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: هدف از ثبت آثار حفظ و نگهداری آثار باستانی به‌جامانده از گذشتگان است که با این کار تاریخ و تمدن استان بهتر و ملموس‌تر به دست نسل‌های آینده برسد.

کد خبر 4788543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha