۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۹:۱۹

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

طرح پویش همگانی«تامین جهیزیه برای معلولین» در زنجان اجرا می شود

طرح پویش همگانی«تامین جهیزیه برای معلولین» در زنجان اجرا می شود

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از برگزاری طرح پویش همگانی«تامین جهیزیه برای معلولین و جوانان بی سرپرست» خبر داد و گفت: این طرح برای ۶۵۰ زوج تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اجرا می شود.

محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری طرح پویش همگانی« تامین جهیزیه برای معلولین و جوانان بی سرپرست» خبر دادو گفت: این طرح برای ۶۵۰ زوج تحت پوشش بهزیستی استان زنجان برگزار می شود.

وی به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد و یاد آورشد: هدف از برگزاری این طرح تسهیل امر ازدواج جوانان معلول و بی سرپرست و تحکیم بنیان خانواده ایرانی است. 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، گفت: این طرح با شعار «حلقه وصل باشیم» برای معلولین جوان و بی سرپرست برگزار می شود. 

محمدی قیداری از وجود بیش از۲۰ هزار معلول ثبت‌شده در سامانه بهزیستی استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد معلول خدمات لازم را در بخش‌های مختلف درمانی و آموزشی و غیره دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از فعالیت‌های بهزیستی استان زنجان برون سپاری‌شده است، اظهار کرد: دو درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، بابیان اینکه عامل ۵۰ درصد معلولیت‌های مختلف ازجمله نابینایی‌ها، ناشنوایی‌ها و موارد عقب‌ماندگی ذهنی شدید به دلیل اختلالات ژنتیک است، تصریح کرد: برای کاهش این آمارها، غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج اجباری است و این مهم در استان به خوبی انجام می شود.

کد خبر 4791592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha