۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲

مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان با حضور ۵۵۰ ناشر برپا می شود

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان با حضور ۵۵۰ ناشر برپا می شود

گرگان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عادله کشمیری بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان و چهارصد و دومین نمایشگاه کتاب استانی از ۲۴ تا ۲۸ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی گرگان برپا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ۵۵۰ ناشر در ۲۶۰ غرفه حضور دارند و کتاب هایی با موضوعات مختلف فرهنگی، هنر، دانشگاهی، زبان، کمک آموزشی، علوم پزشکی، عمومی، کشاورزی، کودک و نوجوان و غیره ارائه می کنند.

کشمیری با بیان این که ۱۳ غرفه به کتب اهل سنت اختصاص یافته است گفت که ۱۵ ناشر استانی در نمایشگاه شرکت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: ۷۳ هزار و ۹۷۰ عنوان کتاب به ارزش پنج میلیارد تومان در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

کشمیری با بیان این که ۸۰۰ میلیون تومان بن تهیه شده، گفت که بانک ۲۰ درصد و ناشران بین ۱۰ تا ۳۰ درصد به علاقمندان تخفیف خواهند داد.

وی گفت: افراد دیپلمه تا سقف ۱۰۰ هزار تومان و بالاتر از فوق دیپلم تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان می توانند بن دریافت کنند.

کشمیری به جابجایی محل نمایشگاه اشاره کرد و گفت که مقرر شده بود امسال برخلاف سال های گذشته به دلیل بالابودن هزینه نمایشگاه بین المللی، نمایشگاه کتاب در مصلی گرگان برگزار شود اما پلیس راهور به دلیل ترافیک بالا با آن مخالفت کرد.

وی به برنامه های جانبی اشاره کرد و گفت که رونمایی از کتاب شعر شاعران استان، کارگاه نقاشی، کارگاه قصه گویی، برنامه های شادمانه، نشست های تخصصی با موضوعات گام دوم انقلاب، کارگاه آسیب شناسی شعر دفاع مقدس و غیره از جمله برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: مشاور عالی و مدیر کل حوزه وزارتی در روز افتتاحیه در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کشمیری بیان کرد که سال گذشته سه میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه فروخته شد.

وی افزود: ۶ اتوبوس شهری جهت ایاب و ذهاب شهروندان در نظر گرفته شده است.

یادآوری می شود که این نمایشگاه از (۲۴ تا ۲۸ آذر) همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۹ شب برای بازدید علاقمندان برپا است.

کد خبر 4793820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha