۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵

پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس؛

حزب ملی اسکاتلند با خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرد

 حزب ملی اسکاتلند با خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرد

رئیس حزب ملی اسکاتلند، اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد و نخست وزیری او را در انگلیس به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند و رئیس حزب ملی اسکاتلند که حزبش توانسته به عنوان حزب سوم و با کسب کرسی‌های قابل توجهی در مقایسه با قبل به پارلمان راه یابد، در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند نباید با پیروی از بوریس جانسون متضرر شود و از اتحادیه اروپا جدا شود.

به گفته استورجن، اسکاتلند به هیچ وجه خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیست و باید همه‌پرسی مجددی در این منطقه برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.

استروجن درباره مخالفت اسکاتلند با دولت جانسون گفت که خواست و تاکید روشنی در مردم منطقه اسکاتلند وجود دارد که این کشور نباید گرفتار دولت جانسون شود و برخلاف خواست خود از اتحادیه اروپا خارج شود.

رئیس حزب ملی اسکاتلند گفته است که جانسون ماموریتی برای خروج اسکاتلند از اتحادیه اروپا ندارد.

این در حالی است که ساعاتی پیش نتایج اولیه انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام شد که براساس آن حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون موفق به کسب اکثریت آرا شد.

جانسون در واکنش به پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی گفته است که از همین امروز اجرای برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا را کلید خواهد زد.

نتایج اولیه شمارش انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می دهد که حزب محافظه کار انگلیس به رهبری «بوریس جانسون» توانسته است با کسب ۴۳.۵ درصد آرا، ۳۵۸ کرسی پارلمان را از آن خود سازد.

پس از آن حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» نیز با کسب ۳۲.۴ درصد آرا ۲۰۳ کرسی پارلمان را تصاحب کرد.

دو حزب «ملی اسکاتلند» و «لیبرال دموکرات» نیز هرکدام به ترتیب ۴۸ و ۱۱ کرسی را در پارلمان انگلیس به خود اختصاص دادند.

کد خبر 4796305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha