۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ثبت۷۸درصد موقوفات گلستان بعداز انقلاب/آزادی ۱۱زندانی باکمک واقفان

ثبت۷۸درصد موقوفات گلستان بعداز انقلاب/آزادی ۱۱زندانی باکمک واقفان

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره تنها ۳۳ درصد از هزار و ۳۰۸ مسجد گلستان قبل از انقلاب ساخته شده، گفت: ۷۸ درصد موقوفات گلستان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد ظهر شنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان اظهار کرد: برای اجرای طرح کاداستر در موقوفات گلستان تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ثبت و اسناد استان گلستان منعقد کرده‌ایم اما به دلیل تعدد موقوفات اجرای این طرح با سرعت انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد املاک گلستان در سامانه حدنگار کاداستر شده‌اند، افزود: تنها ۱۲ درصد از موقوفات گلستان پیش از انقلاب ثبت شده‌اند و ۷۸ درصد آن‌ها بعد از پیروزی انقلاب انجام شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه تنها ۳۳ درصد از هزار و ۳۰۸ مسجد گلستان قبل از انقلاب ساخته شده‌اند، ادامه داد: تاکنون تمام اعتبار هزینه شده در اجرای طرح کاداستر از اعتبارات ملی انجام شده و حتی یک ریال از اعتبارات کمیته‌های برنامه‌ریزی استانی و شهرستانی برای اجرای طرح کاداستر اختصاص نیافته است.

وی همچنین از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان برای آزادسازی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان به کمک واقفان و خیران آزاد شده‌اند.

سلیمانی فرد از برگزاری سلسله جشن‌های گلریزان با کمک واقفان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سلسله جشن‌ها از پنج تا ۲۰ دیماه در گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 4797549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha