۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

قاتل در آستانه اعدام بخشیده شد

قاتل در آستانه اعدام بخشیده شد

اصفهان- آتشیار دوم با اشاره به بخشش قاتل برادرش در سفر آیت الله رئیسی به اصفهان گفت: برای رضایت خداوند و جلوگیری از داغدار شدن خانواده دیگری این فرد را بخشیدیم و امیدواریم اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرا در ۳۰ ثانیه اتفاق افتاد؛ زمانی که آتشیار دوم آتش نشانی اصفهان در بیمارستان به عیادت پسرعموی خود رفته بود که در عملیات نجات شانس آورده و ضربه مغزی نشده بود؛ متوجه می‌شود برادر ۲۶ ساله‌اش در همان بیمارستان با ضربه چاقو به آی سی یو منتقل شده است.

آتشیار دوم دستپاچه موضوع را پیگیری می‌کند و متوجه می‌شود برادر آرایشگرش موقع برگشت از سرکار در خیابان ۲۴ متری در نزاع خیابانی مورد حمله با چاقو قرار گرفته و جان داده است؛ حالا از این اتفاق سه سال گذشته است و قرار بود حکم قصاص نفس قاتل در سیزدهم آذرماه اجرایی شود.

هادی غلامرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برادرش با دوستانش سر کوچه ایستاده بوده است که خودرو پراید چند بار از کنار آنها رد می‌شود و در درگیری لفظی دچار نزاع خیابانی می‌شوند، اظهار داشت: درگیری خیابانی با چاقو که منجر به ضرب و جرح برادرم شد تنها حدود ۳۰ ثانیه طول کشید.

وی افزود: من که برای عیادت پسرعموی آتش نشانم پس از زخمی شدن در یک عملیات نجات، در همان بیمارستان حضور داشتم متوجه شدم که مسئول پذیرش از حضور فردی هم نام من خبر می‌دهد که از قضا برادر من بود.

این آتشیار دوم سازمان آتش نشانی با بیان اینکه بعد از چند روز قاتل توسط پلیس آگاهی دستگیر شد و با اعتراف به این قتل زندانی شد، ابراز داشت: دلایل و شواهد محکوم، دادگاه را قانع نکرد و او متهم به قصاص نفس شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از هجده ماه از وقوع این اتفاق پدر و مادر محکوم درخواست عفو کردند اما ما بر سر قصاص وی مصر بودیم، ادامه داد: در این مدت بسیاری درخواست بخشش کردند اما ما نتوانستیم خودمان را قانع کنیم و اجرای حکم غیابی قصاص را درخواست کردیم.

سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان و نجات متهم در آستانه اعدام

غلامرضایی با بیان اینکه هنرمند اصفهانی حسن اکلیلی از اولیای دم در خواست کرد که یک ماه به قاتل فرصت دهند و پدر و مادرم قبول کردند، گفت: با سفر رئیس قوه قضائیه و همراهان به اصفهان پرونده برادرم توسط آیت الله رئیسی مورد بررسی قرار گرفت و با درخواست شخص ایشان پدر و مادرم موافقت کردند و قاتل برادرم بخشیده شد.

وی افزود: اگرچه در تمام عمر نمی‌توانیم با این مسئله کنار بیاییم اما در درجه اول رضایت خداوند را در نظر گرفتیم و نخواستیم خانواده دیگری هم داغدار شوند. از خداوند می‌خواهیم این جوان اصلاح شود.

کد خبر 4800174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
      0 0
      با سلام و درود به این آتش نشان دلاور. کار بسیار مهم و ارزشمندی انجام داده.از خداوند منان برای این آتش نشان و خانواده گرامیشان آرزوی صحت و سلامتی روز افزون آرزومندم.