۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹

در سه‌شنبه سیاه؛

پلیس فرانسه در شهر نانت از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کرد

پلیس فرانسه در شهر نانت از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کرد

در سیزدهمین روز از ادامه اعتصابات سراسری فرانسه موسوم به «روز سیاه»، پلیس در شهر نانت از گاز اشک‌آور و باتوم علیه مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه امروز سه شنبه و در حالیکه اعتصابات سراسری در این کشور در اعتراض به قانون بازنشستگی در سیزدهمین روز نیز ادامه دارد، با بی رحمی به سرکوب معترضان پرداخت.

گزارش های شبکه تلویزیونی راشاتودی در این خصوص حاکیست: پلیس به منظور متفرق کردن معترضان به آن ها حمله ور شده و از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده  است.

این در حالیست که فرانس ۲۴ در این خصوص اعلام کرد: اعتصاباتی که از ۲ هفته قبل در فرانسه آغاز شده است امروز در سیزدهمین روز متوالی پیگیری شد و این در حالی است که معترضین امروز را «روز سیاه اعتصابات» نامگذاری کرده اند. 

از سوی دیگر روز گذشته «ژان-پل دلووای» (Jean-Paul Delevoye) کمیسیونر بازنشستگی فرانسه و معمار اصلاحات جدید نظام بازنشستگی این کشور از سمت خود استعفا کرد.

اعتصاب سراسری فرانسه در اعتراض به لایحه دولتی اصلاح قانون بازنشستگی، قرار است امروز به اوج خود برسد.

مهمترین اتحادیه‌های صنفی و کارگری فرانسه علاوه بر اعتصاب، فراخوانی نیز برای راهپیمایی در این روز در پاریس صادر کرده‌اند.

شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه، «SNCF» اعلام کرد به دلیل اعتصاب رانندگان، سوزنبانان و مأموران کنترل، در روز سه‌شنبه حداکثر از هر ۴ قطار سریع‌السیر این شرکت تنها یکی حرکت می‌کند. شرکت اتوبوس‌ها و قطارهای شهری پاریس، «RATP» نیز گفته است که حرکت قطارها در این شهر به شدت مختل خواهد شد به طوری که حداقل ۸ خط مترو در این شهر به طور کامل متوقف می‌شود.

بسیاری از کارکنان بخش‌های بهداشت و درمان و ادارات دولتی نیز گفته‌اند که در این روز به اعتصاب می‌پیوندند.

کد خبر 4800633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha