۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸

سرپرست کانون پرورش فکری استان بوشهر:

۸ گروه در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی بوشهر به رقابت می‌پردازند

۸ گروه در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی بوشهر به رقابت می‌پردازند

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: هشت گروه نمایشی در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی به مدت ۲ روز باهم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار داشت: نمایش یک هنر تربیتی اثرگذار است که بایدها و هنجارهای جامعه را به بچه‌ها منتقل می‌کند و به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد فرهنگی و تربیتی به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: بر اساس اعتقاد بسیاری از پژوهش‌گران فعال در حوزه کودک، برگزاری جشنواره‌ها و مهروآره‌ها در رشد، خلاقیت و جامعه پذیر بودن کودکان تأثیرگذار است.

رسولی از آغاز هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: هنر نمایش تمرینی برای زندگی کردن است و بچه‌ها در این قالب شیوه برقراری ارتباط و نقش‌های مثبت و منفی برای خوب بودن و تمرین آداب و رفتار اجتماعی را در قالب هنر به صورت ملموس فرا می‌گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در مرحله نخست فراخوانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان ۲۰ متن نمایشی ارسال شد که از این تعداد ۱۲ گروه انتخاب و از بین آن‌ها نیز هشت گروه نمایشی با تکنیک‌های مختلف برگزیده و به مدت ۲ روز باهم به رقابت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: گروه‌های نمایشی منتخب از شهرهای بوشهر (۲ نمایش)، دیلم، خورموج، سیراف، برازجان، دیر و کاکی هستند که باهم به رقابت می‌پردازند.

رسولی اضافه کرد: در اجرای نمایش‌ها از کودکان استفاده‌شده تا آنان آداب اجتماعی، هنجارها و ناهنجاری‌های جامعه را در قالب هنر فرا گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: آغوش کانون برای همه کودکان باز است و اضافه شدن یک کودک به جمعیت کانون ما را خوشحال می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در این جشنواره‌ها با ارزش‌های اخلاقی و تربیتی و انجام کارگروهی آشنا می‌شوند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با شعار «نمایش تمرین زندگی و ساختن آینده» با حضور کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه در بوشهر گشایش یافت.

کد خبر 4801216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha