در گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور؛

«شی جین پینگ» از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد

«شی جین پینگ» از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد

رئیس جمهور چین در گفتگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود، مقامات واشنگتن را به مداخله در امور داخلی چین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گزارشها حاکی از آن است که «شیء جین پینگ» در گفتگویی تلفنی با «دونالد ترامپ» نسبت به «گفتار و کردار منفی» آمریکا در قبال موضوعاتی همچون ناآرامی‌ها در هنگ کنگ و سین جیانگ ابراز نگرانی کرد.

در واقع، با آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این گفتگوی تلفنی مدعی پیشرفت در برخی حوزه‌ها همچون تجارت دوجانبه، بحران کره شمالی و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ شد؛ دولت چین اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور ایالات متحده را به مداخله در امور داخلی چین متهم می‌کند.

گفتنی است که این گفتگوی تلفنی میان مقامات دو کشور آمریکا و چین، یک هفته پس از آن انجام شد که نمایندگان دو کشور «فاز اول» توافقنامه تجاری را با هدف پایان دادن به جنگ تجاری ۱۸ ماهه میان دو کشور امضا کردند.

ترامپ روز جمعه در یک پیام توئیتری در خصوص این گفتگوی تلفنی نوشت: «با رئیس جمهور شیء از چین در مورد توافق بزرگ تجاری گفتگوی بسیار خوبی داشتم. چین در حال حاضر خرید محصولات کشاورزی و غیره را در حجمی قابل توجه آغاز کرده است… همچنین در مورد کره شمالی، جایی که باید با چین بر روی آن کارکنیم و همچنین هنگ کنگ گفتگو کردیم».

کد خبر 4803051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha