۱ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۵۲

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

اعزام ۶ اکیپ مایه‌کوبی دامپزشکی همدان به مناطق عشایر نشین

اعزام ۶ اکیپ مایه‌کوبی دامپزشکی همدان به مناطق عشایر نشین

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ۶ اکیپ مایه کوبی از شهرستان‌های استان همدان برای مایه کوبی دام‌های عشایر استان همدان به خوزستان، ایلام، لرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی همدان، محمود رضا رسولی از اعزام ۶ اکیپ مایه کوبی دامپزشکی همدان شامل ۱۲ نفر به استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر در دام‌های عشایر علیه انواع بیماری‌ها با اعزام اکیپ‌های فعال صورت می‌گیرد.

رسولی با اشاره به انواع واکسن‌های دامی استفاده شده در این طرح گفت: ۶ اکیپ مایه کوبی از شهرستان‌های استان همدان برای مایه کوبی دام‌های عشایر استان همدان به استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان اعزام شدند که نسبت به مایه کوبی دام‌های عشایر، علیه بیماری‌های آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز و اکتیما اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به قشر زحمتکش عشایر از اولویت‌های کاری اداره دامپزشکی است؛ افزود: دامپزشکی استان همدان طی چند سال گذشته با اعزام گروه‌های واکسیناسیون به مناطق عشایری نسبت به مایه کوبی دام‌ها در این مناطق اقدام کرده است.

رسولی عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر همدان در فصل سرما و به منظور زمستان گذرانی دام‌های خود را به استان‌های گرمسیر مانند خوزستان، لرستان و ایلام مهاجرت می‌دهند دامپزشکی استان همدان سالهاست به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر دامی به استان همدان و استان‌های مسیر کوچ در فصل قشلاق؛ دام‌های عشایر را علیه انواع بیماری‌ها مایه کوبی می‌کند.

کد خبر 4804267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha