۱ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸

در ستاد گلخانه‌ای خراسان جنوبی مطرح شد؛

جریمه برای خودروهای دولتی/برای گلخانه داران با حضور مدیران

جریمه برای خودروهای دولتی/برای گلخانه داران با حضور مدیران

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از مجتمع های گلخانه ای خوسف برای خودروهای متخلف دولتی دستور اعمال جریمه از سوی پلیس را داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه استاندار خراسان جنوبی به همراه تعدادی از مسئولان دستگاه اجرایی استان از مجتمع گلخانه‌ای خوسف بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات بهره برداران این بخش قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در ابتدای این بازدید با حضور در محل برخی از واحدهای گلخانه‌ای واقع در مجتمع پای درد و دل گلخانه داران نشست و بعد از آن راهی جلسه‌ای شد که قرار بود با حضور گلخانه داران سراسر استان در مرکز تحقیقات کشاورزی بیرجند برگزار شود.

در مسیر حرکت به سمت محل برگزاری جلسه تعدادی از خودروهای دولتی که استاندار را در این بازدید همراهی می‌کردند برای زودتر رسیدن به مقصد ترجیح دادن بجای عبور از دوربرگردانی که در فاصله‌ای دورتر قرار داشت، از جاده خاکی حاشیه و خلاف مسیر اصلی عبور کنند که همین امر سبب انتقاد شدید استاندار شد.

استاندار خراسان جنوبی در ابتدای جلسه با انتقاد از این تخلف رانندگان گفت: هرچند امیدواریم این تخلف برای خدمت رسانی سریع‌تر به مردم انجام شده باشد اما هیچ چیز نباید بهانه‌ای شود تا از قانون و مقررات تخطی کنیم.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به اینکه تعدادی از خودروها خلاف جهت مسیر را طی کردند و به جلسه آمدند، ادامه داد: می‌خواستم این افراد را به جلسه راه ندهم اما به دلیل اینکه اخلالی در جلسه ایجاد نشود از این بخش عبور کردیم.

وی دستور داد شماره همه خودروهایی که تخلف کردند ثبت و برای اعمال جریمه به پلیس داده شود تا همه ما ملزم به رعایت قانون و مقررات شویم.

دغدغه‌های گلخانه داران

جلسه ستاد گلخانه‌ای استان که قرار بود با حضور گلخانه داران سراسر استان برگزار شود تنها چند نفر از گلخانه داران شهرستان خوسف حضور داشتند که این موضوع نیز سبب انتقاد استاندار شد و گفت: در این جلسه به دنبال بررسی مشکلات گلخانه داران بودیم که متأسفانه محقق نشده است.

وی با طرح این سوال که این جلسه گلخانه داران است یا مدیران؟، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از گلخانه داران در این جلسه حضور ندارند به زودی ستاد گلخانه‌ای استان با حضور بهره برداران این بخش برگزار می‌شود تا بهتر بتوانیم مشکلات این بخش را بررسی کنیم.

ایجاد امکانات رفاهی برای گلخانه داران و کارگران در مجتمع‌های گلخانه‌ای، نوسانات بازار، نبود دانش فنی در بین گلخانه داران، بازاریابی و فروش، تأمین آب شرب با کیفیت، افزایش ظرفیت شبکه آبرسانی، برق رسانی معابر مجتمع گلخانه‌ای، توسعه واحدهای گلخانه‌ای موجود و تسهیل روند دریافت تسهیلات برای متقاضیان از جمله دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده از سوی گلخانه داران بود که دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکلات قول مساعد دادند.

راه اندازی مرکز مهارت آموزی محصولات گلخانه‌ای نیازمند اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: بحث آموزش گلخانه داران و کارگران نقش زیادی در موفقیت و افزایش بازدهی در تولید محصولات گلخانه‌ای خواهد داشت.

مقری با بیان اینکه در این راستا بحث آموزش کارگران و بهره برداران در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: همچنین مقرر شد در این راستا مرکز مهارت آموزی محصولات گلخانه‌ای در استان راه اندازی شود که احداث این مرکز نیاز به اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه طبق این طرح باید هشت مجتمع گلخانه‌ای آموزشی با انواع محصولات گلخانه‌ای در استان احداث شود، بیان کرد: احداث این گلخانه‌ها نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار متر مربع فضای مسقف آموزشی در این مرکز وجود دارد، بیان داشت: اما در بخش زیرساخت‌های گلخانه‌ای باید تمهیداتی اندیشیده شود.

نماینده نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه خواستار تسهیل روند پرداخت تسهیلات به گلخانه داران شد و گفت: با وضعیت موجود در حال حاضر امکان دریافت وام توسط کشاورزان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی وجود ندارد.

صدور ۲۵۶۰۰ پروانه برای بهره برداران بخش کشاورزی

رومنجانی با بیان اینکه بسیاری از فعالان این بخش آموزش‌های کافی در زمینه محصولات گلخانه‌ای را ندیده اند، عنوان داشت: در این زمینه نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی از صدور ۲۵ هزار و ۶۰۰ پروانه برای بهره برداران بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار پروانه در بخش دام و ۱۳ هزار مورد نیز در بخش زراعت است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه برای واحدهای گلخانه‌ای در حال حاضر توسط نظام مهندسی انجام می‌شود، بیان داشت: نظام صنفی بخش کشاورزی می‌تواند این پروانه‌ها را صادر و مطالبات بهره برداران این بخش را نیز پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه از نصب کنتور حجمی مجتمع گلخانه‌ای خوسف تا هفته آینده خبر داد و افزود: در بازدیدهای مختلفی که از این مرکز انجام شده به منظور تأمین نیاز آبی واحدهای مستقر در گلخانه افزایش ظرفیت شبکه آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

حسین امامی ادامه داد: پروانه جدید این مجتمع در هفته آینده صادر و این ظرفیت افزایش می‌یابد.

کد خبر 4804682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha