تحولات سوریه؛

پیشروی ارتش سوریه در ادلب/ آزادی ۳۳ روستا طی ۳ روز

پیشروی ارتش سوریه در ادلب/ آزادی ۳۳ روستا طی ۳ روز

رسانه های خارجی از پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب و آزادی ۳۳ روستا طی ۳ روز گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع امنیتی سوریه اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور به عملیات پیشروی در استان ادلب ادامه می دهند و طی ۳ روز گذشته ۳۳ روستا در محورهای جنوب و جنوب شرق این استان آزاد شده است.

ارتش در حال حاضر به چهار کیلومتری شهرک جرجناز رسیده؛ جایی که لانه اصلی و مهم عناصر شاخه القاعده در سوریه و کلید ورود به شهر معرة النعمان است.

خطوط دفاعی تروریست‌ها و سایر گروه‌های تروریستی همراه جبهة النصره که «الجبهة الوطنیة للتحریر» نامیده می‌شود و نزدیک به ترکیه هستند، در هم شکسته و ارتش موفق شد طی روزهای گذشته بیش از بیست روستا و چند ارتفاع مشرف بر مناطق دیگر را تصرف و پاکسازی کند.

بنا بر اعلام این منابع، فقط چند ساعت مانده که محاصره ارتش سوریه بر یک پست دیدبانی ترکیه در روستای الصرمان در حومه جنوب شرقی معرة النعمان به طور کامل محاصره شود چرا که با پیشروی دیروز ارتش در سه محور شرقی، شمالی و جنوبی الصرمان، این پست دیدبانی ترکیه از سه جهت محاصره شده است.

در همین حال «عمر رحمون» عضو کمیته آشتی ملی سوریه اعلام کرد که احتمال دارد افراد مسلح شهر معره النعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری با ارتش سوریه تسلیم شوند و این اتفاق در پی پیشروی های گسترده نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب صورت گرفته است.

کد خبر 4805145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha