۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۵۰

رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان خبر داد؛

کتاب «معرفی پوشاک و سرپوش گرجیان» معرفی شد

 کتاب «معرفی پوشاک و سرپوش گرجیان» معرفی شد

کتاب «معرفی پوشاک و سرپوش گرجیان» منتشر و در این کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در کاخ هنر گرجستان مراسم رونمایی کتاب با عنوان «معرفی پوشاک و سرپوش گرجیان» با حضور معاونان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان لووان خاراتویلیس و بدری مایسورادزه برگزار شد.

کاتالوگ دو زبانه ۶۰۰ صفحه‌ای، بخشی از یک پروژه علمی است و دومین جلد کتاب «بافته‌هایی از گرجستان» است. این اثر به معرفی مجموعه آثاری از کاخ هنر و موزه هنرهای عامیانه و کاربردی گرجستان می‌پردازد.

این مجموعه دارای بیش از ۵۰۰ عکس رنگی با کیفیت بالا است و درباره پوشاک و لباس گرجی‌ها از اوایل قرون وسطی تا قرن ۱۹ را روایت می‌کند. در چارچوب این پروژه، به همراه رونمایی کتاب، نمایشگاهی از پارچه و لباس‌های تاریخی گرجستان افتتاح شد. در این نمایشگاه بافت‌های ترمیم شده توسط دو متخصص - تیناتین کلدیاشویلی و اکاترینه گِگوچادزه که بر اساس نقاشی‌های دیواری تاریخی انجام شده است و همچنین تاج آیینی منحصر به فرد گرجستانی که با پشتیبانی مالی بانک گرجستان ترمیم شده است، به نمایش درآمد.

این پروژه با پشتیبانی وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان اجرا شد. این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان برای مهر ارسال کرده است.

کد خبر 4806569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha