۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸

معاون دادگستری اردبیل تأکید کرد:

لزوم ورود جدی مسئولان به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

لزوم ورود جدی مسئولان به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

اردبیل -معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری اردبیل گفت: ورود مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به موضوع فرهنگسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید واقعی، علمی و همه جانبه انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مراکز کاهش و کنترل طلاق با تشریح اهمیت نهاد خانواده، گفت: بی شک نهاد خانواده یکی از مهمترین و اصلی ترین نهاد در شکل گیری شخصیت و هویت هر فرد در جامعه است.

به گفته وی در این بین یکی از آسیب‌های اجتماعی که ریشه و اساس این نهاد مهم را تهدید می‌کند، معضلی به نام طلاق است که متأسفانه در کشور و در استان ما نیز رواج یافته و موجب بروز بسیاری از آسیب‌ها گردیده تا آثار و تبعات منفی متعددی بر جای گذارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به نقش مهم توسعه، ارتباطات، تغییر سبک زندگی، تغییر دیدگاه‌ها و تغییر نگرش در طلاق، به عوامل اصلی طلاق اشاره کرد و افزود: ضعف مهارت‌های ارتباطی و رفتاری، ازدواج‌های سطحی و بدون شناخت زوجین از همدیگر، ضعف اخلاق، معنویت، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد، مسائل اقتصادی، فقر، عدم اشتغال و بیکاری از مهمترین عوامل اصلی طلاق است.

خدادادی در ادامه گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی تلاش‌های انجام شده هرچند توانسته است برخی از مشکلات را حل کند ولی مسلماً کافی نیست. لذا ورود مسئولان و مدیران دستگاه‌ها به این مقوله باید جدی، واقعی، علمی و همه جانبه باشد.

وی از مسئولان نهادها و دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل بهزیستی استان خواست تا برنامه‌های مدون، علمی، مستمر و مداوم در خصوص آموزش مهارت‌های ارتباطی، آموزش‌های قبل ازدواج و سایر دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس به صورت عمومی و به صورت اختصاصی برای زوجین برگزار نمایند.

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن تشریح عملکرد اداره کل بهزیستی استان گزارشی از پروژه‌ها و طرح‌های آماده افتتاح ارائه کرد.

به گفته وی پنج طرح در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله سامانه ثبت ملی طلاق، خانه امن «مرکز حمایت از زنان خشونت دیده»، مرکز ندای مهر و دو مورد خانه کودک و خانواده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4807994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha