۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای بازسازی و نوسازی مدارس

اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای بازسازی و نوسازی مدارس

تبریز - وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت اختصاص دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس متناسب با مشارکت خیران را تضمین کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی قبل از ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح مدرسه طالقانی تبریز و جمع آوری ۲۴ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی گفت: در آموزش و پرورش، فضا یکی از ارکان مهم است و به عنوان یک موقعیت یادگیری محسوب می‌شود چرا که دانش آموزان در مجموع از محیط‌های متفاوتی که در آن هستند، خواهند آموخت.

وی ادامه داد: معماری مدرسه می‌تواند وحدت گرا بوده و جریان یادگیری را تسهیل کند.

حاجی میرزایی، یادگیری را ترکیب هوشمندانه از محتوا، معلم، فضا و برنامه‌های آموزشی دانست که در کنار یکدیگر معنا می‌یابند و ادامه داد: فضاهایی که به اسم مدرسه هستند با دیگر فضاها متفاوت است چرا که اگر فضا برای سکونت و آرامش است، اینجا فضا برای یادگیری تعبیر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که در کار ساخت مدارس هستند، تنها به دانش مهندسی نیاز ندارند بلکه باید از ساحت‌های تربیتی هم فهم داشته باشند تا لحظه لحظه زمان و نقطه نقطه مکان برای امر تربیت به کار گرفته شود.

وی افزود: ارزیابی ما از سازمان نوسازی تنها طول عمر بناها نیست، بلکه بر این مبنا است که چقدر فضاها برای تسریع امور یادگیری کمک می‌کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سازمان نوسازی تلاش می‌کند دسترسی آسان به فضای مناسب برای یادگیری را تسریع بخشد، گفت: امروزه توزیع فضاهای آموزشی مناسب نیست، باید تلاش کنیم تناسب خوبی از لحاظ فضای آموزشی به وجود بیاید.

وی افزود: این سازمان باید با چشم اندازهای مناسب، عدالت را برقرار کند و روز به روز با تبعیض مثبت و نگاه به مناطقی که دسترسی به آن محدود است، شرایط تحصیل همگان را فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدفگذاری سازمان برای برچیدن بخاری‌های نفتی از مدارس گفت: در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته شد که از همه کسانی که در این توفیق سهیم بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم خلاقیت و نوآوری بین مدیران گفت: تصور رایج این است که برای تحقق اهداف ببینیم چقدر پول و امکانات در اختیار داریم اما آنچه بیش از پول به آن نیازمندیم، خلاقیت و نوآوری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۸ درصد مدارس به مقاوم سازی و ۱۲ درصد به تخریب و نوسازی نیاز دارند.

حاجی میرزایی مهم‌ترین عنصری که در شکل گیری شخصیت آدم‌ها دخیل است و موفقیت آینده آنان را تضمین می‌کند، درک هویت آنان از خود دانست و افزود: هویت ما متأثر از دین، ملیت و قومیت و بوم ما است که ترکیب آنها بر اساس توازن هوشمند هویت ما را می‌سازد.

وی ادامه داد: یکی از هدف گذاری‌هایی که دشمنان ما تدارک دیده‌اند، آسیب رساندن به این هویت و بریدن انسان‌ها از گذشته‌ها و بی پناه رها کردن در برابر هجوم ها است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان مشارکت دولت در نوسازی و بازسازی مدارس گفت: دولت محترم امکان خوبی فراهم کرده و علیرغم تمامی سختی‌ها، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تضمین دولت در این زمینه است که متناسب با مشارکت خیران، این مقدار را تأمین خواهد کرد.

کد خبر 4808073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha