۷ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴

مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

شناسایی ۴۲۵ قلم کالای مغایر با استاندارد در لرستان

شناسایی ۴۲۵ قلم کالای مغایر با استاندارد در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل استاندارد لرستان از شناسایی ۴۲۵ قلم کالای مغایر با استاندارد در سطح مراکز عرضه و توزیع این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد لرستان، مرضیه قنبریان با اشاره به طرح نظارت بر اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور (طرح طاها) که توسط ادارات کل استاندارد استان‌ها اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح برای نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف انجام می‌شود.

وی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۵۵۲ بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان انجام گرفت که در این بازرسی‌ها تعداد ۴۲۵ قلم فرآورده مغایر با استاندارد شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: هر ماه گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان، به استان‌های محل تولید جهت اقدام، ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف طرح طاها ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است، افزود: طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در راستای تأمین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می‌شود و مردم می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده‌ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و مشخصات دیگر کالا مطلع شوند.

کد خبر 4809657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha