۱۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۵۷

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مرکزی خبر داد؛

رقابت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در رویداد ملی«فهما»

رقابت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در رویداد ملی«فهما»

اراک- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد مرکزی گفت: کانون‌های مساجد استان در رویداد ملی «فهما» به منظور معرفی استان‌های موفق و انتخاب پایتخت فرهنگ وهنر مساجد کشور، رقابت می کنند.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد فعال در استان مرکزی وجود دارد و در مجموع غالب فعالیت‌های انجام شده در کانون‌های مساجد شامل قرآن و عترت، فعالیت‌های هنری (سرود، تئاتر و…) و فعالیت‌های مجازی می‌باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: ۱۰ خانه دیجیتال در استان مرکزی وجود دارد که علاوه بر خدمات عمومی و برای بحث‌های آموزشی و مجازی در اختیار کانون‌های مساجد هستند.

ذوالفقاری گفت: در سال‌های اخیر ورود به فضای مجازی به صورت برنامه ریزی شده یکی از برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

وی افزود: نزدیک به دو سال از راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد می‌گذرد. هدف از ایجاد این سامانه ساماندهی فعالیت کانون‌های مساجد کشور و ثبت فعالیت‌های اعضای آن‌ها بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی عنوان کرد: بیش از ۲۵ هزار کانون مسجد در کشور در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده اند و فعالیت‌های اعضای تمامی کانون‌ها نیز در حال ثبت می‌باشد.

ذوالفقاری گفت: امسال ستاد کانون‌های مساجد در ارتباط با سامانه بچه‌های مسجد پایتخت فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) را معرفی می‌کند، در این راستا روستاها، شهرها با کمک مجموعه‌های استان‌ها به این حوزه ورود پیدا کردند، فعالیت‌های خود را بارگذاری می‌کنند و به نحوی فضای مناسبی به منظور تبادل تجربه کانون‌های مساجد در فضای مجازی و به نحوی عدالت فرهنگی و بودجه‌ای در این سامانه محقق می‌شود.

وی بیان داشت: اعضای سامانه برنامه‌های مساجد را ثبت و بر اساس شاخصه‌های تعریف شده امتیاز لازم را کسب می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: اعضای کانون‌های مساجد تا ۲۱ دی ماه سال جاری فرصت دارند برای ثبت فعالیت‌های خود در این سامانه اقدام کنند و بر اساس ارزیابی سامانه در سالروز ولادت امام علی (ع)، پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران معرفی می‌شود.

ذوالفقاری گفت: استان مرکزی در سامانه بچه‌های مسجد روند رو به بالایی در ثبت فعالیت‌های کانون مساجد را طی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته کانون‌های مساجد استان مرکزی به‌عنوان استان اول در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شناخته شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی کانون‌های مساجد فرهنگی و هنری استان در تلاش هستند همانند سال گذشته به این جایگاه دست پیدا کنند.

کد خبر 4811968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha