۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۴

معاون وزارت ورزش و جوانان:

پاسخگویی به نیاز جمعیتی کشور در ورزش همگانی نیاز به عزم ملی دارد

پاسخگویی به نیاز جمعیتی کشور در ورزش همگانی نیاز به عزم ملی دارد

بیرجند- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پاسخگویی به نیاز جمعیتی کشور در ورزش همگانی نیاز عزم ملی و همگانی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالحمید احمدی بعد از ظهر پنج شنبه در شورای ورزش همگانی ورزش خراسان جنوبی اظهار داشت: طی چهل سال گذشته در همه عرصه‌ها دستاورد زیادی داریم که حاصل تلاش کسانی بوده که در عرصه خدمت حضور داشته اند.

وی بیان کرد: اما برخی جاه‌ها نیز ضعف‌هایی داشته ایم و مهمترین ناکامی در عرصه ورزش این است که نتوانسته‌ایم ورزش را به باور عمومی تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: باور عمومی یعنی ۸۰ درصد مردم ایران بدون مشوق‌های مادی برنامه ورزشی داشته باشند که وجه تمایز ما با سایر کشورها نیز همین است.

احمدی یاد آور شد: در چهل سال گذشته علی رغم کارهایی که در عرصه ورزش انجام شده به دلیل عدم نگاه متوازن به ورزش نتوانسته ایم این موضوع را به باور عمومی تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی یک کار زمان بر و دشوار است، افزود: فرصت‌هایی که در فرهنگ سازی از دست داده ایم جبران آن هزینه‌های گزافی برای ما ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در جمع خانواده ورزش این اشکال به خودمان نیز وارد است، بیان کرد: باید اشکالات را بپذیریم و در رفع آن تلاش کنیم.

احمدی اضافه کرد: وقتی حرف اول و اخر در ورزش مدال، سکو و قهرمانی شده، و نیاز همه ججمنیا فراموش شود یک دفعه متوجه مسائلی می‌شویم که جبران آن سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکت قدردان زحمات تک تک کسانی هستند که علی رغم تگناها فعالیت می‌کنند، افزود: همه واقف به این مشکلات هستیم اما شرایط عمومی کشور را نیز باید بپذیریم چراکه اگر منابع بیش از مورد نیاز وجود می‌داشت به طور حتم اختصاص می‌یافت.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی باید این شرایط را درک کرد اما داریم تلاش می‌کنیم و باید این تلاش را مضاعف کنیم.

احمدی با بیان اینکه یکی از دلایل که سبب شده نتایج مورد انتظار نباشد، نبود هم افزایی در بین متولیان امر است، بیان کرد: هدف همه توسعه ورزش است و در جمع ورزش باید هم افزا باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین نهادهای دیگر باید از حالت جزیره‌ای خارج شوند و ظرفیت‌های خود را در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار دهند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، نگاه مثبت مسئولان خراسان جنوبی نوید بخش آینده بهتر برای ورزش استان دانست و گفت: از حوزه وزارت نیز به تکالیف خود عمل خواهیم کرد و به نیازهای استان توجه ویژه کرده و تلاش خواهیم کرد نیازها را تأمین کنیم.

احمدی با بیان اینکه سعی کرده ایم برخی خلاءهای موجود در مدیریت کلان کشور را رفع کنیم، افزود: پاسخگویی به نیاز جمعیت کشور در ورزش همگانی نیاز به عزم و همراهی ملی و همگانی دارد.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تنها نمی‌تواند نیاز این جمعیت را رفع کند و سایر دستگاه باید تجمیع و در یک راستا قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم این اراده هم افزایی را ایجاد کنیم، افزود: باید بتوانیم این ادبیات مشترک را در توسعه ورزش همگانی ایجاد کرده تا برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

احمدی یاد آور شد: به زودی با سازمان بهزیستی در جهت پوشش ورزش معلولان، کودکان و سالمندان تفاهم نامه‌ای منعقد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسئولان هیئت‌های ورزشی به ایجاد باور عمومی در ورزش کمک کنند مسئولیت ورزش همگانی در هیئت‌های ورزشی تحت شعاع قرار نگیرد.

احمدی همچنین از هیئت ورزش همگانی خراسان جنوبی خواست: برنامه همگانی ورزش در قشرهای مختلف با برش استانی و عددهای کمی تدوین کند.

وی در ارتباط با سالن‌های ورزشی استان نیز گفت: نباید درب سالن‌های ورزشی ادارات بسته باشد و باید حق مردم را از امکاناتی که با پول مردم ساخته شده ببینیم.

احمدی تأکید کرد: در توسعه ورزش همگانی نیاز به برنامه‌های جدی تر و تخصصی‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حمایت خوبی از ورزش همگانی استان داشته ایم، بیان کرد: تا الان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ورزش همگانی استان داده ایم که این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

کد خبر 4814319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha