۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۲۳

بازدید سردار جعفری از نمایشگاه «میدون»/ حمایت از کارآفرینان

بازدید سردار جعفری از نمایشگاه «میدون»/ حمایت از کارآفرینان

سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران ضمن بازدید از نمایشگاه کارآفرینی «میدون» کیفیت برندهای ایرانی را تحسین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کارآفرینی «میدون»، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه، ۱۲ دی ماه ۱۳۹۸ از نخستین نمایشگاه کارآفرینی مسابقه میدون که در مجتمع ۱۳ آبان برپاست، دیدار کرد. وی در دیدار از غرفه هایی که محصولات و خدمات ایرانی را عرضه می کردند، در جریان فعالیت های این غرفه ها قرار گرفت.

سردار جعفری در دیدار از غرفه «نالینو» که تولید کننده قابلمه های همه کاره چندی است، از نحوه مارکتینگ و بازریابی این محصول پرسید.

مسئول این غرفه در این باره توضیح داد: قابلمه های چدنی نالینو به بهای یک و نیم میلیون تومان عرضه می شود و با آنکه پیش از اجرای برنامه «میدون» عرضه شده بود اما پس از پخش این برنامه توانست به خوبی به جامعه ایران معرفی شود و مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی قرار گیرد. 

ماهد دیگر غرفه ای بود که سردار جعفری از آن بازدید کرد. در این غرفه محصولات اثرگذار در سبک زندگی ایرانی مثل تنور خانگی پخت نان روی گاز خانگی عرضه شده است. 

مسئول این غرفه اظهار کرد: این محصول پک آموزش به کودکان را هم دارد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران از راهروی آخر که غرفه های بیمه و صندوق امید برپا بودند، نیز دیدار کرد. همچنین در دیدار از غرفه عرضه کننده یک موتور برقی که در پی سرمایه گذار بودند، گفت: سرمایه‌گذارانی در شیراز در این زمینه حضور دارند. همچنین امکان هماهنگی با سپاه برای تولید و عرضه این محصول وجود دارد.

دیدار از کسب و کارهای روستایی آخرین بخش این برنامه بود.

وحید جلیلی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم «عمار» نیز از نخستین نمایشگاه کارآفرینی «میدون» بازدید کرد و گفت: وظیفه رسانه این است که افراد خلاق و مستعد را با سرمایه گذاران آشنا کند و «میدون» توانست جریان سازی موفقی در فرهنگ اقتصادی رقم بزند. 

وی برپایی نمایشگاه کارآفرینی «میدون» را اتفاق خوبی توصیف کرد و گفت: اکنون که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، باید در هر شهری یک نمایشگاه کارآفرینی به این صورت برگزار شود. یکی از مهمترین کارهایی که صدا و سیما می تواند، انجام دهد این است که کارآفرین و سرمایه گذار را به یکدیگر برساند. کار رسانه این است که نیروی کار و انسان نخبه و خلاق را به هم برساند. در برنامه «میدون» و سایت میدون که سامانه وسیع تری هست، این اتفاق رخ داد. 

جلیلی ادامه داد: غرفه هایی که بازدید کردم خیلی شوق انگیز و الهام بخش بود. هرکدام از این غرفه ها برای خودشان ارزش آفرین هستند و ما امروز نیاز داریم که این کارآفرینان را الگوی افرادی قرار دهیم که سرگردان هستند اما استعداد یا سرمایه مالی دارند و در عین حال نمی دانند در کجا و چگونه سرمایه گذاری کنند. اگر نمونه هایی از این کارآفرینان که در این نمایشگاه امروز دیددم، توسط رسانه های ما معرفی شوند، یک جریان‌سازی موثری در جهت ارتقای فرهنگ اقتصادی به وجود خواهد آمد. 

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سفارت سابق آمریکا گفت: این وجه نمادین مهم است. اخیرا رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته بسیج فرمودند که یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی این است که تهدید را به فرصت تبدیل می کند. الان هم تحریم ها موجب شده است که نگاه به سمت محصولات داخلی و کشاورزی داخلی جلب شود. فرایند تبدیل تهدید به فرصت جدی تر گرفته می شود و انشاالله زمینه ای برای شکوفایی ایران در قرن جدید خواهد بود.

کد خبر 4814350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha