نوری مالکی: دولت عراق اقدامات لازم را انجام دهد

نوری مالکی: دولت عراق اقدامات لازم را انجام دهد

دبیر کل حزب الدعوه عراق از دولت این کشور خواست که اقدامات لازم قانونی و سیاسی و دیپلماتیک را در واکنش به ترور ابومهدی المهندس معاون رئیس هیئت حشد شعبی و سردار سلیمانی به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، نوری مالکی دبیر کل حزب الدعوه و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از دولت این کشور خواست که اقدامات لازم قانونی و سیاسی و دیپلماتیک را در واکنش به ترور ابومهدی المهندس معاون رئیس هیئت حشد شعبی و سردار سلیمانی به عمل آورد.

در بیانیه وی آمده است: بعد از سال‌ها جهاد در راه خدا و تلاش برای آزاد کردن کشور از طاغوتیان، فرمانده جمال جعفر (ابو مهدی المهندس) و میهمان عراق، سردار قاسم سلیمانی که مخلص در عقیده خود بودند و در مسیر سید الشهدا حرکت می‌کردند، به همراه شش شهید دیگر، به کاروان شهدای عقیده پیوستند که این امر در عملیاتی وقیحانه و بزدلانه توسط جنگنده‌های آمریکایی انجام شد که با موشک‌های خود آسمان و خاک عراق را نقض کردند.

وی ادامه داد: ما به امام زمان (عج) و مراجع بزرگ خود و ملت صابر عراق، ملت برادر ایران، و تمامی امت اسلامی به دلیل این مصیبت بزرگ تسلیت گفته و این اقدام فریبکارانه را که تعدادی از مردان قهرمان عراق و مهمانان بزرگوار آن را هدف قرار داد، محکوم و تقبیح کرده و از دولت عراق می‌خواهیم تا تدابیر لازم قانونی، سیاسی، دیپلماتیک و غیره را اتخاذ کند تا حقوق شهدا را بازستاند و این اقدام شنیع تکرار نشود.

کد خبر 4815090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      0 0
      وقتی فرمانده نظامی مردمی عراق در خاک عراق بطور بسیار آشکار توسط آمریکایی ها ترور می شود این یعنی اگر برخورد مناسب و قاطعی از سوی دولت عراق صورت نپذیرد از این به بعد تمام مسئولین عراقی در خطر هستند...