۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۵:۱۰

ژولی دلپی "کنتس" می‌شود

ژولی دلپی "کنتس" می‌شود

فیلمبرداری تریلر "کنتس"، دومین تجربه کارگردانی ژولی دلپی بازیگر مطرح فرانسوی، اواخر سال جاری در اروپای شرقی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که مدت زیادی از موفقیت فیلم "دو روز در پاریس"، اولین فیلم دلپی در مقام کارگردان در جشنواره فیلم برلین سال 2007 نمی گذرد، بازیگر / کارگردان 38 ساله سراغ دومین پروژه کارگردانی خود رفته است.

او در این پروژه پنج میلیون یورویی در نقش یک کنتس مجارستانی تشنه خون ظاهر می شود، یک اشرافزاده واقعی که شیوه‌های خاص او در انجام جنایت، قرن ها پس از مرگ وی در 1614، دستمایه داستان های ترسناک گوتیک شد. بنا بر یک افسانه او حمام خون می گرفت، برای اینکه اعتقاد داشت با این کار زیبایی اش حفظ می شود.

در این پروژه رادا میچل نقش دوست و همدست کنتس را بازی می کند و ایتن هاوک هم در نقش شوهر او ظاهر می شود. دانیل برول و ونسان گالو از دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلمبرداری"کنتس" اواخر اکتبر آغاز می شود و هشت هفته در مجارستان و اسلواکی ادامه می یابد.

دلپی اولین فیلمنامه "کنتس" را پنج سال پیش نوشت، اما بعدها تصمیم گرفت برای اولین تجربه کارگردانی خود سراغ فیلمی کوچکتر برود. به همین دلیل کمدی رومانتیک "دو روز در پاریس" را نوشت و کارگردانی کرد و به عنوان بازیگر رو به روی آدام گلدبرگ ظاهر شد. این فیلم اواخر سال گذشته در بخش پانوراما جشنواره برلین به نمایش درآمد و به یک اندازه مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. نمایش عمومی این فیلم در فرانسه آغاز شده است.

دلپی درباره فیلم جدید خود به ورایتی گفت: "فیلم با وجود مضمون به ظاهر پر از خون و خونریزی خود ترسناک نیست. این فیلم درباره وسوسه جوانی و قدرت است. شخصیت اصلی حاضر نیست پیری را بپذیرد. این داستان بسیار شکسپیری است. دلم می خواهد "کنتس" فیلمی باشد که مردم از آن لذت می برند. قرار نیست این یک فیلم مولف باشد. می خواهم یک داستان تعریف کنم، نه اینکه یک فیلم روشنفکرانه بسازم."

دلپی کار بازیگری را از 9 سالگی آغاز کرد و تاکنون در بیش از 50 فیلم نقش آفرینی کرده است. "اروپا اروپا" آنی‌یژکا هولاند، "سفید" کریستف کیشلوفسکی، "پیش از طلوع خورشید" و "پیش از غروب خورشید" (هر دو به کارگردانی ریچارد لینکلیتر) از فیلم های مطرح او هستند. دلپی دو سال پیش برای مشارکت در فیلمنامه "پیش از غروب خورشید" نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.
کد خبر 482230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha