۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان:

نهضت نهالکاری مشارکتی تااسفندماه در هرمزگان ادامه دارد

نهضت نهالکاری مشارکتی تااسفندماه در هرمزگان ادامه دارد

بندرعباس -مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان حائز رتبه نخست نهال کاری با مشارکت مردم در کشور است، گفت: طرح نهالکاری مشارکتی ازآذرماه شروع شده و این نهضت تا اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید ذاکری با بیان اینکه این استان حائز رتبه نخست نهال کاری با مشارکت مردم در کشور است، گفت: طرح نهالکاری مشارکتی ازآذرماه شروع شده و این نهضت تا اسفندماه ومقارن با هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

ذاکری گفت: تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی استان هرمزگان دراین طرح نهال کاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان گفت: امروز چهارشنبه ۱۸ دیماه ۵ هکتار از اراضی ساحلی بندرعباس واقع در بوستان ولایت با مشارکت فضای سبز، گروه‌های مردم نهاد، انجمن‌های منابع طبیعی طبیعی و … حرا کاری شد.

ذاکری با تاکید بر اینکه رویکرد مشارکتی و استفاده از مردم بهترین راه مقابله با گسترش وسعت بیابان‌ها است، بیان داشت: اجرای موفق طرح‌های مشارکت مردمی در امر احیا بیابان و آموزش بیابان نشینان پیرامون حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و احیا بیابان‌ها با تاکید بر دانش بومی راهکارهای بسیار مؤثر و تعیین کننده حفاظت و احیا منابع طبیعی را به ارمغان آورده است.

وی هدف از اجرای طرح‌های بیابان زدایی را جلوگیری از هجوم ماسه‌های روان و تثبیت آنها، حفظ بستر و استمرار حیات روستایی‌ها، جلوگیری از مهاجرت آنان و کاهش بیماری‌های ناشی از ریزگرد و گرد و غبار عنوان کرد.

کد خبر 4822510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha