۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۰

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان خبرداد:

تخصیص اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های گردشگری خور آذینی

تخصیص اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های گردشگری خور آذینی

بندرعباس - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان از تخصیص اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های گردشگری خورآذینی در شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا برومند گفت: در راستای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و فراهم کردن ورود گردشگران مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل تأسیسات آب، برق و امکانات رفاهی در خورآذینی از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه این اعتبار در راستای توزیع مناسب گردشگری در مناطق مختلف استان است، ادامه داد: با تکمیل زیر ساخت گردشگری خورآذینی گامی مهم در توسعه گردشگری شهرستان سیریک برداشته می‌شود و این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

تالاب بین المللی خورآذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان بوده و به دلیل وجود رویشگاه جنگل حرا و چندل به عنوان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد کشور شناخته می‌شود.

تکمیل پروژه اسکله گردشگری ابوموسی پس از ۷ سال توقف

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از تکمیل پروژه اسکله گردشگری ابوموسی پس از ۷ سال توقف خبر داد.

برومند گفت: برای تکمیل پروژه اسکله گردشگری ابوموسی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اینکه تکمیل اسکله گردشگری ابوموسی در راستای سیاست‌های این اداره کل مبنی بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام بخش دولتی و خصوصی است، افزود: به همین منظور تکمیل این اسکله در اولویت برنامه‌های سال ۱۳۹۸ قرار گرفت که مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شد.

مدیر کل هرمزگان اضافه کرد: از نوروز ۱۳۹۸ برنامه ورود گردشگران به جزیره ابوموسی در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار به شکل سازمان یافته گردشگران از جزیره ابوموسی دیدن کردند.

برومند تاکید کرد: پس از اتمام پروژه اسکله گردشگری جزیره ابوموسی در خصوص واگذاری آن به بخش خصوصی برای رونق گردشگری تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 4822691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha