۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶

آیت الله حیدری:

دانشگاه دفاع مقدس تعلیم دهنده بزرگانی چون شهید قاسم سلیمانی بود

دانشگاه دفاع مقدس تعلیم دهنده بزرگانی چون شهید قاسم سلیمانی بود

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هشت سال دفاع مقدس مانند دانشگاهی بود که افراد لایقی را مانند شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، جمعی از مردم کرمان و در گذشتگان سانحه هوایی، اظهار کرد: در خطبه فدک حضرت زهرا (س) حقایق بسیار زیادی با زبان شیوا و بیانی الهی عنوان شده است که یکی از آنها «تبیین فلسفه احکام الهی» بود و یکی از آن «احکام جهاد» است، در این خطبه در خصوص جهاد گفته می‌شود که مایع عزتمندی برای اسلام و مسلمین است.

وی با بیان اینکه خداوند برای اسلام و مسلمین عزت خواسته است، افزود: هرگونه سلطه جبارانه، کافرانه و ظالمان رو نفعی می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند هیچ‌گونه سلطه‌ای بر مسلمانان را نمی‌پذیرد و راضی نیست سلطه‌ای بر مؤمنین باشند؛ چراکه مؤمنین باید آزاد باشند و فقط در زیر چتر نظام اسلام زندگی کنند.

آیت الله حیدری بیان کرد: مسلمانان باید تنها زیر سایه ولایت اولیا الهی که تجلی ولایت خداست باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی فکر می‌کند ولایت فقیه در قرآن نیامده در حالی که در متن قرآن سوره مائده خداوند در خصوص ولایت فقیه صحبت کرده است و موضوع ولایت چیز جدیدی نیست و از گذشته بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: جهاد هدفش ایجاد عزت برای جامعه اسلامی که تنها زیر سایه حکومت الله قرار گیرند و ملت ما نیز به نعمت تعالیم اسلامی از این وادی پیروزمندانه بیرون آمد، دفاع مقدس فرصت بی‌نظیری نه تنها در تاریخ ملت ایران بلکه در تاریخ امت اسلامی نمونه بود.

حیدری عنوان کرد: دفاع مقدس بزرگ‌ترین دانشگاهی بود که انسان‌های لایقی را مانند حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس تربیت کرد.

وی گفت: نباید دفاع مقدس فراموش شود بلکه باید با بیان آن به نسل آینده این تاریخ پر افتخار و این اهداف والا به عنوان الگو و راه بیان شود.

حیدری افزود: سپاه برای احیای نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس متولی شدند و همه باید کمک کنند تا آنها بتوانند به این رسالت بزرگ را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سردار محمد علیپور، سرتیپ دوم پاسدار عباس یوسفی شیخ‌رباط به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان معارفه شد.

کد خبر 4823395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha