۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

مورد مثبتی از آنفلوانزای پرندگان در لرستان نداشته‌ایم

مورد مثبتی از آنفلوانزای پرندگان در لرستان نداشته‌ایم

خرم‌آباد- مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه تا این لحظه در تلفات لاشه‌های پرندگان مشاهده شده آنفلوانزا مثبت نبوده است، گفت: اقدامات کنترلی ما با شدت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب محمدخانی امروز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به اینکه آنفلوانزای طیور، یکی از بیماری‌های خطرناک ویروسی در پرندگان است و اگر جهش ژنتیکی دهد انسان‌ها نیز مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: خوشبختانه در بیماری آنفلوانزای امسال سویه‌ای که در انسان مشاهده شده بود سویه مربوط به آنفلوانزای طیور نبود.

وی با بیان اینکه مسیر کوچ پرندگان در ایران از اسکاندیناوی است که وارد باتلاق‌های گاوخونی و دریاچه‌های شمالی می‌شوند، تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان وارد استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و غربی، البرز، نوار مرزی دریای خزر و کرمانشاه شده است و این امر زنگ خطر فوق العاده بدی برای استان ما است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه امسال با توجه به اقدامات پیشگیرانه و استفاده از منابع مالی ملی، کنترل ورود و خروج طیور به استان با کمک نیروی انتظامی، تا حد امکان با بروز این بیماری در استان مبارزه کرده ایم، افزود: گشت‌های مختلفی با همکاران محیط زیست داشته ایم و تا این لحظه در تلفات لاشه‌های پرندگان مشاهده شده آنفلوانزا مثبت نبوده است و همچنان اقدامات ما با شدت در حال انجام است.

محمدخانی با اشاره به اینکه از سطح دریاچه کیو نیز گشت‌ها مرتب در حال انجام است، در مرز کرمانشاه و لرستان و تمام مرغداری‌های آن قسمت را به شکل ویژه‌تری پوشش می‌دهیم و در بین راه‌ها هم دوستان نیروی انتظامی مرتب با ما در ارتباط هستند و بازرسی می‌کنند، ادامه داد: ممنوعیت خروج مرغ کشتاری شهرستان‌های نزدیک به کرمانشاه را داریم و این امر بدون گواهی انجام نمی‌شود.

کد خبر 4823632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha