۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

تهدید ملخ صحرایی و مگس مدیترانه ای برای محصولات کشاورزی لرستان

تهدید ملخ صحرایی و مگس مدیترانه ای برای محصولات کشاورزی لرستان

خرم‌آباد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دو آفت مهم «ملخ صحرایی» و «مگس مدیترانه‌ای» تهدید کننده زندگی محصولات زراعی و باغی استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، چنگیز ابراهیمی امروز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل لرستان با اشاره به اینکه ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان تحت پوشش غلات هستند، اظهار داشت: همچنین ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز باغات مختلف را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی تغییرات پیچیده‌ای در سیکل زندگی آفات نباتی ایجاد کرده است، تصریح کرد: تغییر در شرایط اقلیمی تغییراتی در سیکل زندگی آفت سن گندم ایجاد کرده که نیاز به رصد و مراقبت را بیشتر کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: در سال زراعی گذشته در خصوص آفت سن گندم کمترین سن زدگی را داشتیم و آمار این بخش در سال زراعی ۹۸-۹۷ به ۰.۰۶ درصد رسیده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دو آفت مهم تهدید کننده زندگی محصولات زراعی استان است، تصریح کرد: یکی ملخ صحرایی است که نیاز به اعتبارات و مراقبت ویژه دارد و دیگری مگس مدیترانه ای است که باغات جنوب استان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد و یکی از آفات بسیار خطرناک است.

کد خبر 4823641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha