۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳

جلیلی:

امنیت در منطقه مرهون تلاش شهیدان سلیمانی و المهندس است

امنیت در منطقه مرهون تلاش شهیدان سلیمانی و المهندس است

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی گفت: همه مردم منطقه به این موضوع آشنا هستند که اگر امروز امنیت وجود دارد، مرهون تلاش این دو شهید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که توسط سعدجواد قندیل سفیر عراق در ایران در مسجد امام جعفر صادق (ع) تهران برگزار شد. اظهار داشت: این دو عزیز افتخار بزرگ را داشتند که از خاصان خدا باشند، چرا که عمری در جهاد بودند.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام کمتر کسی است که چهل سال در جهاد مداوم در راه خدا باشند و این دو عزیز این توفیق را داشتند که در جهاد برای خدا باشند. جهاد برای خدا عرصه سختی است و حاج قاسم و ابو مهدی مداوم مشغول مجاهدت بودند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: جهاد پر از فراز و نشیب است و روزهای سختی دارد که مجاهدان واقعی خود را نشان می‌دهند. شهید سلیمانی و ابو مهدی دوشهیدی بودند که سال‌های طولانی در عرصه‌های سخت مجاهدت می‌کردند. کمتر کسی می‌تواند این راه را برای چهل سال پر افتخار و با پیروزی‌های بزرگ و در نهایت عاقبت درخشان طی کند؟

جلیلی افزود: کسانی که فهم عمیق از میدان، مناسبات جهانی و مفاهیم دینی دارند، پرچم جهاد در راه خدا را بلند می‌کنند به دو مدال بصیرت و صبر مجهز هستند و باید بگویم هر دو شهید از این مدال برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: همه مردم منطقه به این موضوع آشنا هستند که اگر امروز امنیت وجود دارد، مرهون تلاش این دو شهید است. آنها گواهی می‌دهند زمانی که دشمنان منطقه و جهان اسلام خواستند غرب آسیا را به آتش بکشند، این دو شهید مقابله کردند.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی زمانی نقشه منطقه را با حملات خود تغییر می‌کنند ولی این دو شهید همه چیز را تغییر دادند و فهرست شکست‌های رژیم اسرائیل را ایجاد کردند.

جلیلی تصریح کرد: چه کسانی دشمنی که خود را ابر قدرت جهان می‌نامید را از منطقه اخراج کرد. این دو شهید بودند که با مجاهدت این موفقیت را برای امت اسلامی آوردند.

وی عنوان کرد:. شهید قاسمی و ابو مهدی مصداق کسانی بودند که دعوت به جهاد را در صحنه عمل اجرا کردند. اگر ما صحبت از ولایتمداری می‌کنیم، این دو شهید آن را در عمل اجرا کردند و پیروی خود را نشان دادند.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: پیام این دو شهید به دشمن این بود که سرهایشان را برای دشمن می‌فرستادند. پیام تهدید و تطمیع دشمن را این دو شهید با جانفشانی می‌دادند.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان تمام تلاش خودشان را کردند تا روابط میان دو ملت عراق و ایران اختلاف بیاندازند؛ ولی ممزوج شدن خون شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس بیان گر این شد که ایران و عراق لایمکن الفراق و این دشمن را نگران کرده است.

وی گفت: دشمن می‌داند که ظرفیت‌های دو ملت به حدی است که اگر این راه ادامه دار باشد، توفیقات بسیاری نصیب عراق و ایران خواهد شد. اگر نخبگان دو ملت به خود متکی بوده و با هم باشند، چه اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی افزود: این که دشمن به محض ورود به خاک عراق به ترور نخبگان می‌پردازد و یا داعش در موصل به قتل پزشکان و دانشجویان می‌پردازند، شهدای هسته‌ای ایران را ترور کردند و امروز هم دو نخبه ایرانی و عراقی را شهید کردند، نشان دهنده ترس آنان از نخبگان است.

وی بیان کرد: آنچه پارلمان عراق انجام داد و همچنین اقدام مردم و مجلس ایران در بدرقه پیکر شهیدان و تصویب قانون، نمی‌گذارد که پرچم این دو شهید به زمین بیافتد و ان شالله راه آنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4823695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha