۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان جنوبی برگزار می شود

یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان، ۲۶ دی‌ ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بزرگترین تجلی فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توانیم در قدرشناسی ملت ایران در مراسم تشیع و تدفین شهید قاسم سلیمانی ببینیم.

وی با بیان اینکه این مؤید نگاه استراتژیک نظام و مردم به فعالیت و زنده بودن انقلاب اسلامی است، بیان کرد: شهدا پاسداران انقلاب اسلامی هستند که آگاهانه راه امام حسین (ع) را انتخاب کردند و در این مسیر از عزیزترین گوهر وجودی خود گذشتند تا ارزش‌های الهی پایدار بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، توسعه فرهنگی را یکی از راهبردهای کلان در حوزه ورزش و جوانان استان دانست و گفت: اعتقاد راسخ ما این است که قهرمانی بدون معنویت و اخلاق ورزش نیست و جایگاهی در نظام ارزشی ایران نخواهد داشت.

عزیزی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا جامعه ورزش خراسان جنوبی به عنوان جامعه مرجع و الگو در حوزه اخلاق و ترویج فرهنگ و معارف الهی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی با اشاره به اینکه جریان برگزاری یادوراه های شهدا از سال گذشته با برگزاری کنگره دو هزار شهید استان آغاز شد، بیان داشت: در پنج شنبه این هفته نیز میزبان خانواده معزز ۶۴ شهید ورزشکار استان خواهیم بود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در نسل نوجوان و جوان، ترویج فضائل و سجایای اخلاقی در بین جامعه ورزشی، تکریم منزلت و مقام شامخ خانواده شهدا، امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را ازاز جمله اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد...

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، استفاده از ظرفیت جوان و نوجوان و استمرار برنامه‌های فرهنگی شهادت را از مهمترین وجوه تمایز این یادواره با دیگر یادواره‌ها ذکر کرد.

عزیزی از اعزام کاروان‌های راهیان نور در اسفند ماه در قالب این یادواره خبر داد و افزود: همچنین همزمان با دهه فجر امسال ۱۷ پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و زیرکوه با نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد.

کد خبر 4824596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha