۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۵۱

ششمین جشنواره گل و گلاب به میزبانی تهران برگزار می شود

ششمین جشنواره گل و گلاب به میزبانی تهران برگزار می شود

ششمین جشنواره گل و گلاب و جاذبه های گردشگری کاشان و جاذبه ها و آثار تاریخی استان تهران با همکاری و نظارت سازمان استان تهران برای نخستین بار در پارک ارم تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، این جشنواره که از موجبات ارتقاء شمار گردشگران و بازدیدکنندگان از منطقه کاشان به شمار می رود ، در دوره های پیشین در کاشان برگزار و با استقبال فراوان مردم مواجه می شد و این بار در پارک ارم تهران از 26 اردیبهشت لغایت 4 خرداد از ساعت 18 تا 22 هر شب پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود .

هدف از برگزاری ششمین دوره این جشنواره در تهران آشنایی بیشتر تهرانی ها با کاشان و ترغیب آنها برای دیدن این دیار می باشد . متولیان سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصمیم دارند در آینده نیز مناطق مختلف جذاب دیگر استان های کشورمان را در تهران معرفی کنند تا شهروندان با آگاهی بیشتری آن اماکن را در برنامه مسافرتی خود قرار دهند .

جشنواره دارای سه بخش غرفه ای و نمایشگاهی ، علمی و فرهنگی و هنری و صحنه ای است . در بخش غرفه ای و نمایشگاهی 100 غرفه 12 متری در اختیار سازمان های فرهنگی ، تولید کنندگان گل و گلاب، عرقیات و داروهای گیاهی ، صنعتگران منطقه کاشان، اسپانسرهای اصلی و نظایر آنها قرار می گیرد تا ضمن عرضه خدمات و کالاهای خود به تبلیغ و فروش آنها اقدام کنند .

بخش علمی و فرهنگی شامل سخنرانی ها و پاسخ به سئوالات مراجعان توسط کارشناسان، متخصصان و خبرگان گل و گیاه، گلاب، عطر، اسانس و دیگر موضوع ها و رشته های مرتبط می باشد و بخش هنری و صحنه ای - که باید آنرا مردمی ترین بخش جشنواره دانست - بخشی است که در آن هنرمندان عرصه موسیقی ، نمایش ، شعر و کلام، برجستگان آواز و ترانه ، سینما ، تئاتر و تلویزیون حضور دارند و به اجرای برنامه و گفتگو با مراجعان می پردازند . دعوت از پیشکسوتان زمینه های مختلف هنری ، چهره های ماندگار و ورزشکاران ملی پوش نیز از دیگر برنامه های این بخش است.

جشنواره با داشتن چندین راهنمای آشنا به زبانهای مختلف، میزبان سفیران خارجی، خانواده های آنان و دیگر خارجیان مقیم تهران نیز خواهد بود.

کد خبر 482563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha