۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲

معاون استاندار گلستان بیان کرد

بررسی ساخت و سازهای زیارت در کمیته فراقوه ای مبارزه با زمین خواری

بررسی ساخت و سازهای زیارت در کمیته فراقوه ای مبارزه با زمین خواری

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: ساخت و سازهای زیارت در کمیته فراقوه ای مبارزه با زمین خواری بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل ثبت اسناد گلستان اظهارکرد: قوانین بسیاری در کشور وضع شده اما مهم این است که اجرای این قوانین درست انجام شود.

وی با اشاره به قانون منع فروش و تغییر کاربری اراضی افزود: چرا در این قانون کسی به منع فروش توجه نکرده و صرفاً هنگامی که تغییری در کاربری اراضی ایجاد می شود، دستگاه ها شروع مقابله با آن می کنند.

غراوی با بیان این که باید با وضع قوانین تکلیف سایر قوانین هم مشخص شود، گفت: در مجلس شورای اسلامی باید شورای تنقیح ایجاد شده تا سایر قوانین را تعیین تکلیف کند.

وی بیان کرد: از اهداف سازمان ثبت تکمیل طرح کاداستر بوده که حدود ۴۰ سال است این طرح در کشور مطرح شده اما زمان اتمام آن مشخص نیست.

غراوی اضافه کرد: دستگاه هایِ بخشی (اداره آب، منابع طبیعی، شهرداری ها و غیره) متولی این کار بوده اما هر کدام برای خود نقشه برداری انجام می دهند و مرجعی هم نیست که این اطلاعات را روی جی آی اس قرار دهد بنابراین در اینجا ممکن است که اتلاف منابع صورت گیرد.

وی افزود: مهم ترین مشکل استان عدم وجود طرح کاداستر است که باعث شده ساخت و سازهای بی رویه و تصرفاتی اتفاق بیفتد که از مهم ترین دلایل آن این است که بسیاری از دستگاه از بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

غراوی گفت: دستگاه ها اذعان می کنند که طرح دقیقی ندارند و نمی توانند پلاک را شناسایی کنند بنابراین این مشکلات ایجاد می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از پرونده های محور زیارت و ناهارخوران به کمیسیون فرا قوه ای مبارزه با زمین خواری ارجاع شده تا در آن جا بررسی شود.

کد خبر 4828553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha