۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲

سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

گلستان میزبان سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور است

گلستان میزبان سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور است

گرگان- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: گلستان از ششم الی نهم اسفندماه میزبان سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور است.

وی افزود: طبق اعلام آمادگی از طرف استان چه در اداره کل میراث فرهنگی و چه راهنمایان گردشگری استان این میزبانی به استان واگذار شد.

تجری راهنمایان گردشگری استان را در زمره فعالیت ترین راهنمایان در کشور معرفی کرد و ادامه داد: پیش بینی می کنیم که ۵۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در این همایش شرکت کنند.

وی توضیح داد که راهنمایان گردشگری، حلقه واسط بین دفاتر گردشگری، گردشگران، واحدهای اقامتی و سایر ظرفیت های گردشگری هستند، بنابراین باید از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

تجری بیان کرد که یکی از سیاست های اصلی استان این است که توانمندهای گلستان را به جامعه هدف شناسانده و به مقصد گردشگری تبدیل شویم بنابراین این گردهمایی در گلستان برگزار می شود.

وی اظهارکرد: در کنار گردهمایی برنامه های مختلفی از جمله پیمایش مشعل گردشگری در جاذبه های تاریخی و گردشگری که از هفته های قبل شروع شده، اجرا می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این مشعل توسط یکی از راهنمایان گردشگری در ۸۰ اثر تاریخی استان و در طول ۴۰۰ کیلومتر و در ۱۴ شهرستان حمل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشغل از غرب تا شرق استان و از جاذبه هایی همچون، بافت تاریخی گرگان، برج قابوس، دیوار تاریخی و آبشارها و غیره عبور خواهد کرد و همزمان تولید محتوا (در قالب فیلم و خبر) توسط کمیته ای انجام خواهد شد.

تجری بیان کرد: چهار مسیر تور در ایام گردهمایی در نظر گرفته شده و راهنمایان گردشگری از این مسیرها بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های جانبی برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی است که توسط اساتید مطرح کشور انجام می شود.

تجری گفت: در گلستان حدود ۸۰ راهنمای گردشگری داریم که در قالب هشت کمیته از ظرفیت آنان برای برگزاری این گردهمایی استفاده می‌شود.

کد خبر 4831344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha